W 2019 roku ceny reklam w TVN wzrosną o ok. 6 proc.
Maciej Niepsuj z MullenLowe Mediahub: Uczciwie powiem, że spodziewałem się większej podwyżki (fot. materiały prasowe)
Polityka handlowa TVN na przyszły rok zakłada podwyżkę kosztu dotarcia z reklamą średnio o ok. 6 proc.
Biuro reklamy Grupy TVN w 2019 roku zmodyfikuje, ale nieznacznie, progi całorocznych wydatków reklamowych, od których zależy wysokość rabatu. Klient rozwojowy (wydatki do 2,2 mln zł, w 2018 roku – do 2 mln zł) nadal będzie mógł liczyć maksymalnie na 24 proc. rabatu – jak w 2018 roku. W siedmiu klastrach dla klientów kluczowych (obejmujących budżety od 2,2 mln zł do 18 mln zł; w 2018 roku od 2 mln zł do 17 mln zł) maksymalne rabaty również pozostają na tegorocznym poziomie: od 28 proc. (wydatki 2,2 mln zł – 4,4 mln zł) do 47 proc. przy budżetach 15 mln zł – 18 mln zł (14 mln zł - 17 mln zł w 2018 roku). Wśród klientów strategicznych pierwszy klaster (18 mln zł - 21 mln zł) będzie miał nadal rabat do 50 proc., a dwa pozostałe (21 mln zł - 26 mln zł i od 26 mln zł) – rabaty negocjowane indywidualnie. W 2018 roku trzy ostatnie klastry to odpowiednio: 17 mln zł - 20 mln zł, 20 mln zł - 25 mln zł i od 25 mln zł.
Biuro reklamy TVN zwiększyło próg inwestycji z 44 mln zł do 46 mln zł dla indywidualnie negocjowanych warunków handlowych.
Maksymalny koszt dotarcia z reklamą (do 1 proc. grupy celowej) dla klientów z pierwszego klastra (wydatków do 2,2 mln zł) wyniesie 3,5 tys. zł, a z ostatniego (powyżej 26 mln zł) - 1,8 tys. zł. To oznacza podwyżkę o ok. 6 proc. w przypadku wszystkich klastrów.
– Uczciwie powiem, że spodziewałem się większej podwyżki – mówi Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym MullenLowe Mediahub. Dlaczego TVN się na nią nie zdecydował? – Wynika to pewnie z sytuacji rynkowej. Największe stacje nie zwiększają udziału w widowni. Duże podwyżki nie byłyby specjalnie uzasadnione – odpowiada.
(KOZ, 16.11.2018)