Spotify na minusie, ale coraz bliżej 200 mln użytkowników
Ze Spotify korzysta ponad 191 mln użytkowników (fot. Heidi Sandstrom/ Unsplash)
Serwis Spotify zamknął III kwartał przychodami w wysokości 1,35 mld euro (wzrost o 31 proc. rok do roku) i stratą 6 mln euro. W porównaniu z ubiegłym rokiem strata była mniejsza o 92 proc.
Na 1,35 mld euro przychodów składają się wpływy od użytkowników korzystających z abonamentu Premium – 1,21 mld euro, oraz z reklam – 142 mln euro.
Z usługi korzysta ponad 191 mln użytkowników (wzrost o 28 proc.), z czego 87 mln stanowią użytkownicy subskrypcji Premium.
Spotify coraz bliżej 200 mln użytkowników
Spółka przewiduje, że na koniec tego roku z usługi będzie korzystać 199-206 mln użytkowników, z czego abonament wykupi 93-96 mln. Spotify liczy, że przychody w IV kwartale wyniosą 1,35-1,55 mld euro, a zysk 15 mln euro.
(PD, 03.11.2018)