Steam szykuje promocję polskich gier na stulecie niepodległości
Firma Valve Corporation planuje uruchomić na swojej platformie do cyfrowej dystrybucji gier Steam wyprzedaż gier polskich producentów. Promocja ma związek z setną rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.
Niektórzy polscy producenci gier otrzymali już od Valve e-mail z zapowiedzią wyprzedaży na Steam i zachętą do wzięcia w niej udziału. Wyprzedaż odbędzie się w okresie 6-9 listopada i ma dotyczyć tylko polskich produkcji. Pełna lista tytułów, które będą podlegać promocji, ma zostać ujawniona w dniu rozpoczęcia wyprzedaży.
Wyprzedaż ma polegać m.in. na obniżeniu cen na gry polskich producentów. Steam pobiera opłaty w wysokości ok. 30 proc. ceny gry za możliwość wydania tytułu na platformie.
- Dobrze, że dostrzegają polski gamedev i polskie gry. Miło też, że mają świadomość ważnego wydarzenia w historii naszego kraju – komentuje Michał Mielcarek, szef krakowskiego studia iFun4all. Dodaje, że wszystkie gry z portfolio jego firmy, w tym m.in. Red Game Without Great Name i Serial Cleaner wezmą udział w wyprzedaży.
- Cieszymy się, że tak wielka platforma wydawnicza jak Steam zauważa i docenia i nasze święto narodowe i polskie produkcje. To najlepszy PR dla Polski, jaki moglibyśmy sobie wyobrazić – twierdzi Tadeusz Zieliński, game designer z Flying Hog Games.
Dariusz Wolak, investor relations manager z 11 bit studios (producenta gier m.in. Frostpunk i This War of Mine) zwraca z kolei uwagę, że akcja jest opłacalna nie tylko od strony wizerunkowej, ale też biznesowej. - W trakcie dużych akcji wyprzedażowych wyświetlane są reklamy, duża część graczy kupuje gry pod wpływem reklam. Mimo że w trakcie takich promocji ceny pojedynczych gier są niższe, to sprzedaż całych zestawów to rekompensuje. Wsparcie marketingowe Steam sprawia, że biznesowo jest to opłacalne – twierdzi Wolak.
W tym roku ponad 90 mln aktywnych użytkowników przynajmniej raz w miesiącu skorzystało z platformy Steam. Codziennie loguje się do niej średnio ponad 47 mln osób.
(PD, 29.10.2018)