Nowa TV rezygnuje z "24 godzin"
Grupa ZPR Media poinformowała, że Nowa TV zamyka codzienny serwis informacyjny "24 godziny”. Ostatnie wydanie zostanie wyemitowane 30 listopada.
"Powodem decyzji są względy biznesowe, wynikające ze słabego dotarcia platformy naziemnej MUX 8, które uniemożliwiło zbudowanie widowni 24 godzin na poziomie, zapewniającym rentowność programu" - poinformowała Grupa ZPR Media w komunikacie.
W związku z zamknięciem projektu "24 godziny”, Nowa TV rozstaje się z zespołem tworzącym program. Ostatnie wydanie "24 godzin” wyemitowane zostanie 30 listopada.
Nowa TV, która rozpoczęła nadawanie w listopadzie 2016 roku, wciąż nie osiągnęła rentowności, a produkcja codziennego programu informacyjnego jest kosztowna. W zespole "24 godzin" jest wielu dziennikarzy, który pracowali wcześniej w Telewizji Polskiej, a musieli z niej odejść, gdy zmieniły się władze TVP. Do Nowej TV trafili m.in. Beata Tadla, Marek Czyż, Adam Feder, Magdalena Karpińska, Jarosław Kulczycki, Grzegorz Sajór. Program informacyjny Nowej TV emitowany jest codziennie o 18.30.
Większościowym udziałowcem nadawcy Nowej TV jest Grupa ZPR Media (ma 51 proc.). Pozostałe 49 proc. udziałów należy od grudnia 2017 roku do Telewizji Polsat.
Z końcem września 2017 roku z produkcji własnego programu informacyjnego "#dziejesię" zrezygnowała Telewizja WP, podobnie jak Nowa TV dostępna na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Kanał Nowa TV miał we wrześniu 0,32 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej - 0,27 proc. Spośród stacji z MUX 8 najlepszy wynik osiągnął Zoom TV (0,42 proc.; 0,44 proc. w komercyjnej). Telewizja WP w obu grupach uzyskała 0,4 proc., a udział Metra wyniósł 0,3 proc. (0,29 proc. w komercyjnej). Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 26.10.2018)