Kantar Media: radio notuje dwucyfrowy wzrost wpływów reklamowych
(fot. Pixabay.com)
Po trzech kwartałach wpływy z reklam rozgłośni monitorowanych przez Kantar Media wzrosły o 12,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku.
Jak wynika z danych cennikowych, które nie uwzględniają udzielanych klientom rabatów, przychody reklamowe Grupy RMF wzrosły o 12,1 proc. (do 1,89 mld zł), Eurozetu - o 13,6 proc. (do 1,05 mld zł), Time - o 18,2 proc. (do 889 mln zł), Grupy Radiowej Agory - o 1,9 proc. (do 677,7 mln zł), a rozgłośni publicznych - o 16,1 proc. (do 650,1 mln zł).
Najaktywniejsza w radiu była branża handlowa, która przeznaczyła na to medium - według danych cennikowych - 1,88 mld zł (o 24,2 proc. więcej, niż rok wcześniej). Za nią byli producenci leków i farmaceutyków - 905,7 mln zł (spadek o 10 proc.) i branża motoryzacyjna - 565,9 mln zł (wzrost o 17,1 proc.).
Największym reklamodawcą w radiu był Aflofarm - 558,4 mln zł (o 23,5 proc. mniej niż przed rokiem.). Do największych reklamodawców należą także: Terg (właściciel sklepów Media Expert) - 284,4 mln zł (wzrost o 20 proc.), Euro-Net - 234,3 mln zł (wzrost o 58 proc.), Metro Group (Saturn i Media Markt) - 201,5 mln zł (wzrost o 17,4 proc.) i Lidl - 193,9 mln zł (spadek o 1,3 proc.).
(KOZ, 23.10.2018)