Po trzech kwartałach Polsat prowadzi w grupie ogólnej, a TVN - w komercyjnej
(fot. rawpixel/Unsplash.com)
Po trzech kwartałach najwyższy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej miał Polsat, a w komercyjnej - TVN. W porównaniu z 2017 rokiem wyniki poprawiły TVP 1 i TVP 2.
W okresie od stycznia do września udział Polsatu w grupie ogólnej wyniósł 10,35 proc., co oznacza spadek z 10,97 proc. uzyskanych w analogicznym okresie rok wcześniej. TVP 1 rok do roku zwiększył udział z 9,67 proc. do 9,89 proc., a TVP 2 - z 7,61 proc. do 7,97 proc. TVN uzyskał 9,22 proc. wobec 9,65 proc. przed rokiem.
Spośród dziesięciu najchętniej oglądanych stacji, prócz TVP 1 i TVP 2, udziały zwiększyły także: TV 4 - z 3,96 proc. do 4,14 proc., TV Puls - z 2,96 proc. do 3,41 proc. i TTV - z 1,75 proc. do 2,15 proc. Spadki zanotowały: TVN 24 - z 4,41 proc. do 4,04 proc., TVP Info - z 3,81 proc. do 3,42 proc. i TVN Siedem - z 3,27 proc. do 3,24 proc.
W grupie komercyjnej prowadził TVN, który uzyskał 11,96 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 12,48 proc. przed rokiem. Polsat zmniejszył udział z 12,47 proc. do 11,5 proc. Udział TVP 1 wzrósł z 6,12 proc. do 6,95 proc., a TVP 2 - z 6,54 proc. do 6,71 proc. W tej grupie w pierwszej dziesiątce były również: TV 4 - 3,87 proc. (spadek z 4 proc.), TV Puls - 3,61 proc. (wzrost z 3,33 proc.), TVN Siedem - 3,32 proc. (spadek z 3,55 proc.), TTV - 2,91 proc. (wzrost z 2,22 proc.), TVN 24 - 2,29 proc. (spadek z 2,52 proc.) i Puls 2 - 2,06 proc. (wzrost z 1,93 proc.)
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 22.10.2018)