Największe banki zwiększyły wydatki na reklamę o ponad 20 proc.

(fot. Pixabay)
Wydatki reklamowe banków od stycznia do sierpnia wyniosły 660 mln zł, czyli o 21,4 proc. więcej, niż w tym samym okresie 2017 roku. Najwięcej - bo o ponad 90 proc. - zwiększył budżet reklamowy PKO BP.
Jak wynika z danych cennikowych Kantar Media (bez rabatów), najwięcej - 64,7 mln zł - na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) przeznaczył w analizowanym okresie ING Bank Śląski. Rok do roku ograniczył jednak wydatki o 17,2 proc. Na drugim miejscu jest mBank, który zwiększył wydatki na reklamę o 4,3 proc. - do 64,2 mln zł. Trzeci jest PKO BP, którego wydatki na reklamę wzrosły aż o 92,5 proc. - do 60,6 mln zł.
Kolejne miejsca zajmują Bank BGŻ BNP Paribas – 54,7 mln zł (wzrost o 22,8 proc.) i Bank Millennium - 47,8 mln zł (spadek o 13,4 proc.).
(IKO, 04.10.2018)
