Kantar Media: w sierpniu spadły wpływy reklamowe radia
Największe wpływy cennikowe uzyskała Grupa RMF (fot. Jonathan Gallegos/ Unsplash)
W sierpniu cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych monitorowanych przez Kantar Media spadły o 3,6 proc. w porównaniu z sierpniem 2017 roku.
Z danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że Grupa Radiowa Time uzyskała wyższe wpływy z reklam niż Eurozet. Przychody Time z tego tytułu wyniosły 91 mln zł (wzrost o 17,4 proc. w porównaniu z sierpniem 2017 roku), a Eurozetu - 86,3 mln zł (spadek o 21,1 proc.).
Największe wpływy cennikowe uzyskała Grupa RMF - 192,2 mln zł (wzrost o 2,2 proc.). Przychody Grupy Radiowej Agory z reklam wyniosły 65,8 mln zł (spadek o 19,4 proc.), a rozgłośni publicznych - 64,9 mln zł (wzrost o 4,5 proc.).
Największy reklamodawca - Aflofarm - znacząco, bo o 35,3 proc., ograniczył wydatki na reklamę w radiu. Według danych cennikowych przeznaczył na to medium w sierpniu 68 mln zł. Od końca marca reklam Aflofarmu nie ma w stacjach Eurozetu. Wśród największych reklamodawców były także: Lidl - 24,8 mln zł (wzrost o 20,2 proc.) i Euro-Net - 23,7 mln zł (wzrost o 69,1 proc.)
(KOZ, 20.09.2018)