Poczta Polska nie będzie już nadawać telegramów dla klientów indywidualnych
Jeszcze na początku lat 90. telegramy były bardzo popularne, wysyłano ich około 10 mln rocznie (fot. materiały prasowe)
Od 1 października Poczta Polska przestaje oferować możliwość nadania telegramów dla klientów indywidualnych. Usługa pozostanie dostępna tylko dla klientów biznesowych.
"Od 01.10.2018 r. usługa telegram pocztowy zostaje wycofana dla klientów indywidualnych. Usł. będzie dostępna wyłącznie dla kl. biz., którzy współpracują z PP na podstawie pisemnych umów zawartych na czas określony lub nieokreślony, do czasu ich wygaśnięcia albo rozwiązania" - głosi komunikat opublikowany przez operatora na Twitterze.
Dostarczanie telegramów jest tzw. niepowszechną usługą pocztową, więc Poczta nie jest zobligowana do ich nadawania.
Poczta Polska zaoferowała nadawanie telegramów 1 października 2002 r. Wcześniej usługę tę oferowała Telekomunikacja Polska, ale zrezygnowała z niej argumentując, że jest przestarzała i nierentowna.
Jeszcze na początku lat 90. telegramy były bardzo popularne, wysyłano ich około 10 mln rocznie, jednak wraz z rozwojem internetu i telefonii komórkowej zainteresowanie tą usługą szybko spadało.
(PAP, 19.09.2018)