Polsat w sierpniu zwiększył widownię w grupach ogólnej i komercyjnej
(fot. materiały prasowe Polsatu)
W sierpniu Polsat miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej - zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej. Spośród tzw. wielkiej czwórki jako jedyny poprawił wyniki w obu grupach względem sierpnia 2017 roku.
W grupie ogólnej Polsat uzyskał 10,83 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 10,41 proc. w sierpniu zeszłego roku. Udział TVN rok do roku spadł z 8,96 proc. do 8,75 proc., TVP 1 - z 8,44 proc. do 7,6 proc. TVP 2 miał identyczny wynik jak przed rokiem - 6,63 proc.
Spośród kanałów z pierwszej dziesiątki wyniki poprawiły: TV 4 (wzrost z 3,49 proc. do 3,83 proc.), TVN Siedem (z 3,33 proc. do 3,41 proc.), TV Puls (z 3,06 proc. do 3,26 proc.) i TTV (z 1,96 proc. do 2,27 proc.). Ponadto znalazły się w niej: TVN 24 - 4,5 proc. (spadek z 4,72 proc.) i TVP Info - 3,49 proc. (spadek z 4,38 proc.).
W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) prowadził Polsat z udziałem na poziomie 11,77 proc. wobec 11,58 proc. rok wcześniej. Z tzw. wielkiej czwórki udział także zwiększył, choć minimalnie, TVN - z 11,09 proc. do 11,11 proc. TVP 2 zmniejszyła udział z 5,79 proc. do 5,37 proc., a TVP 1 - z 5,33 proc. do 4,54 proc.
Dalej znalazły się: TVN Siedem - 3,71 proc. (wzrost z 3,54 proc.), TV 4 - 3,56 proc. (wzrost z 3,48 proc.), TV Puls - 3,32 proc. (spadek z 3,67 proc.), TTV - 3,27 proc. (wzrost z 2,61 proc.), TVN 24 - 2,7 proc. (spadek z 2,84 proc.) i Puls 2 - 2,03 proc. (wzrost z 1,89 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 04.09.2018)