Kino Polska TV SA z większym zyskiem w pierwszym półroczu

(screen: YouTube.com/telewizjaKinoPolska)
W okresie styczeń-czerwiec Kino Polska TV SA wypracowała 64,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 9 proc. w stosunku do tego okresu zeszłego roku. Zysk netto wyniósł 35,5 mln zł (w 2017 roku - 6,2 mln zł).
Kino Polska TV SA wyższy zysk w sprawozdaniu finansowym tłumaczy m.in. lepszymi wynikami w segmencie Zoom TV, w segmencie Kanały Filmbox i kanałach tematycznych oraz pozytywnym wpływem różnic kursowych. "Nasz najdynamiczniej rozwijający się segment Zoom TV odnotował wręcz skokowy wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Segment nadal jest w fazie rozwoju dlatego jeszcze nie osiągnął zakładanej rentowności. Naszym celem jest utrzymanie w Zoom TV trendu wzrostowego w udziale w widowni komercyjnej” – wyjaśnia Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV w komunikacie prasowym.
Wskaźnik EBITDA Kino Polska TV wyniósł 24,6 mln zł (wskaźnik nie uwzględnia wyceny udziału w Stopklatka SA), co oznacza wzrost o 16 proc. względem pierwszego półrocza 2017 roku.
Najwyższe przychody spółka Kino Polska TV osiągnęła z działalności kanałów filmowych FilmBox i kanałów tematycznych, które wyniosły 37,6 mln zł (58 proc. przychodów spółki). Wyższe przychody w tym segmencie to efekt wzrostu wpływów z tytułu emisji na takich rynkach, jak Polska, Węgry, Słowacja, Czechy, Rumunia i kraje byłej Jugosławii.
Kino Polska TV jest nadawcą kanałów telewizyjnych Telewizja Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Zoom TV, FilmBox.
(AMS, 25.08.2018)
