K2 Internet nie porozumiała się z inwestorem
K2 Internet, która w maju zawarła porozumienie z potencjalnym inwestorem w sprawie sprzedaży swojego biznesu agencyjnego, poinformowała, że rozmowy zostały zakończone.
K2 Internet SA podjęła decyzję o kontynuowaniu rozwoju organicznego Grupy K2 (agencji K2, domu mediowego K2 Media oraz Oktawave, dostawcy polskiej chmury obliczeniowej). Nie podano nazwy podmiotu zainteresowanego zakupem agencji. Otrzymane w procesach przeglądu oferty na zbycie udziałów K2, K2 Media oraz Oktawave zarząd ocenił jako niesatysfakcjonujące.
Jak jednak poinformowano w komunikacie prasowym, przejście przez te procesy pozwoliło spółce przebadać kierunki rozwoju rynku i przełożyć je na decyzje o dalszym wzroście głównych obszarów aktywności Grupy K2 w Polsce. Podjęto m.in. decyzję o rozwoju K2 Media. Trzy główne obszary rozwoju to: zakup programatyczny, performance oraz search marketing, rozwój własnej Platformy Zarządzania Danymi (DMP) oraz doradztwo w zakresie zarządzania danymi klientów, a także consulting obejmujący e-commerce, SEO i analitykę webową.
Oktawave ma się skupić się na uruchomieniu drugiego centrum danych, pracuje też nad własnymi rozwiązaniami kryptograficznymi. Równolegle prowadzi projekt rozwojowy wspierany funduszami z UE, polegający na wdrożeniu usługi strumieniowego przetwarzania danych w czasie rzeczywistym. Usługi te będą również podstawą do oferowania przez K2 Media własnego DMP.
W najbliższym czasie Grupa K2 uruchomi nowe przedsięwzięcia, które mają uzupełnić zakres oferowanych usług i zwiększyć jej konkurencyjność.
(AMS, 21.08.2018)