Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezydent podpisał ustawę zwiększającą kontrolę KRRiT nad mediami publicznymi

Prezydent przyjął nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawę o opłatach abonamentowych. Nowe przepisy wprowadzają m.in. kartę powinności, w której szczegółowo określone będą zadania misyjne nadawców publicznych. Nadawcy mają je ustalać z przewodniczącym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Jak już informowaliśmy, eksperci zwracają uwagę, że zmiany w przepisach o radiu i telewizji zwiększają wpływ KRRiT na media publiczne i marginalizują rolę Rady Mediów Narodowych.

Nowe przepisy wprowadzają m.in. tzw. kartę powinności, w której szczegółowo określone będą zadania misyjne nadawców publicznych na pięć lat, doprecyzowują definicję misji publicznej, regulują nadzór nad jej realizacją przez publiczne radio i telewizję. Zadania nadawców publicznych uzupełniono m.in. o działalność w internecie i technologiach cyfrowych.

Obecnie 19 podmiotów publicznej radiofonii i telewizji składa do KRRiT kwartalne sprawozdania z realizacji misji publicznej. Po zmianach będą one ustalać z przewodniczącym KRRiT kartę powinności określającą projekty, które będą realizowane w ramach misji publicznej oraz plan ich finansowania zarówno ze środków publicznych, jak i z wpływów z działalności komercyjnej. Na podstawie tych planów KRRiT przekaże nadawcom pieniądze z abonamentu radiowo-telewizyjnego.

Nowelizacja reguluje również zasady nadzoru nad jakością realizacji misji publicznej, m.in. przez doprecyzowanie obowiązków sprawozdawczych nadawców i poszerzenie kompetencji nadzorczych nad nadawcami. Wprowadzono także możliwość wydawania wiążących zaleceń dotyczących realizacji misji, a w przypadku, gdy nie byłyby one realizowane - nakładania kar finansowych na osoby zarządzające działalnością nadawców.

Nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2019 roku, z wyjątkiem przepisów dotyczących sprawozdań, które zaczną obowiązywać 1 stycznia 2020 roku.

(GDYJ, 13.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.