Portale internetowe najpopularniejszymi źródłami informacji finansowych dla dziennikarzy
Ponad 70 proc. dziennikarzy szuka wiadomości ekonomicznych w portalach poświęconych tej tematyce, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia.
Wyniki badań pokazują rosnącą rolę serwisów internetowych, głównie ze względu na aktualności przekazywanych przez nie informacji. Najczęściej wykorzystywany przez dziennikarzy w ich pracy jest portal Bakier.pl (korzysta z niego 63 proc. badanych). Na drugim miejscu jest portal Money.pl (46 proc.), na trzecim serwis finansowy Onetu (27 proc.). Kolejne miejsce zajęły: serwis ekonomiczny Wirtualnej Polski (23 proc.), wortal PRnews.pl (19 proc.), strona NBP (17 proc.), PAP (17 proc.) oraz strona gazety „Puls Biznesu” (17 proc.). Badanie przeprowadzono w maju i kwietniu br. pośród 47 dziennikarzy z agencji informacyjnych, prasy, radia, telewizji i portali internetowych.(PK, 12.07.2006)
