Spadek liczby użytkowników Snapchata nie wpłynął na jego wyniki finansowe
![](/images/contents/photo_54186_1533794337_big.jpg)
(fot. Pixabay.com)
Mimo spadku liczby użytkowników serwisu społecznościowego Snapchat grupa internetowa Snap, jego właściciel, zaprezentowała dobre wyniki za drugi kwartał.
Średnia liczba aktywnych użytkowników Snapchata w okresie od początku marca do końca czerwca wyniosła 188 mln. Oznacza to wzrost w stosunku do tego okresu rok wcześniej o 8 proc., ale jednocześnie 2-proc. spadek w porównaniu z pierwszym kwartałem br.
To pierwszy kwartalny spadek liczby użytkowników w siedmioletniej historii serwisu. Mimo to wyniki amerykańskiej grupy w minionym kwartale były lepsze od oczekiwań analityków z Wall Street. Przychody wzrosły o 44 proc. rok do roku, do poziomu 262,3 mln dol. Zmniejszyły się natomiast straty - o 20 proc., do 353 mln dol.
Snap ujawnił, że saudyjski książę i miliarder Alwalid bin Talal zainwestował w firmę kwotę 250 mln dol. Należący do niego fundusz inwestycyjny Kingdom Holding Company kontroluje obecnie 2,3 proc. udziałów grupy Snap.
(LL, 09.08.2018)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)