Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mundial pomógł w lipcu TVP 1 i TVP 2

Jedynka zwiększyła udział rok do roku z 8,22 do 9,71 proc. (screen TVP Sport)

W lipcu 2018 roku TVP 1 i TVP 2 dzięki transmisjom mistrzostw świata w piłce nożnej zwiększyły udziały w widowni telewizyjnej w porównaniu z lipcem 2017 roku. Liderem - zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej - był Polsat.

W grupie ogólnej w lipcu br. żaden z kanałów nie przekroczył 10 proc. udziału w rynku. Udział Polsatu wyniósł 9,84 proc. (spadek z 10,05 proc.). Jedynka zwiększyła udział rok do roku z 8,22 do 9,71 proc., a Dwójka - z 6,08 do 6,74 proc. (TVP 1 i TVP 2 pokazywały mundial, który zakończył się 15 lipca). Udział TVN spadł z 8,85 do 8,52 proc.

Spośród kanałów z pierwszej dziesiątki wyniki poprawiły: TV 4 (wzrost z 3,67 do 3,75 proc.), TV Puls (z 3,15 do 3,37 proc.), TVN Siedem (z 3,13 do 3,22 proc.) i TTV (z 1,88 do 2,3 proc.). Tuż za pierwszą dziesiątką był TVP Sport, który w czerwcu trafił do naziemnej telewizji cyfrowej - w lipcu osiągnął 2,12 proc., wobec 0,46 proc. rok wcześniej.

W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) prowadził Polsat z udziałem na poziomie 10,77 proc. (11,49 proc. rok wcześniej). Tuż za nim był TVN, który uzyskał 10,7 proc. (spadek z 11,09 proc.). TVP 1 zwiększyła udział z 4,98 do 7,64 proc., a TVP 2 - z 5,23 do 5,73 proc.

Dalej znalazły się: TV 4 - 3,57 proc. (spadek z 3,69 proc.), TV Puls - 3,37 proc. (bez zmian), TVN Siedem - 3,2 proc. (spadek z 3,38 proc.), TTV - 3,2 proc. (wzrost z 2,49 proc.), TVN 24 - 2,53 proc. (spadek z 3,23 proc.) i TVP Sport - 2,2 proc. (wzrost z 0,34 proc.). Dane: Nielsen Audience Measurement. (KOZ)

(a,o, 02.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.