"Monitor Magazine" z kwartalnika półrocznikiem
Na okładce "Monitor Magazine" jest Piotr Kraśko (fot. materiały prasowe)
12 lipca ukaże się "Monitor Magazine" (Kustra Group) w zmienionej makiecie i z nowym logo. Magazyn biznesowo-lifestylowy z kwartalnika staje się półrocznikiem. Jego cena wzrośnie z 19 zł do 25 zł.
"Monitor Magazine" to luksusowy magazyn, który ukazuje się w Polsce od początku 2012 roku. Zdaniem wydawcy w nowej odsłonie "Monitor Magazine" jest poważniejszy w formie i treści.
– W zalewie kolorowych magazynów ścigających się z internetem chcemy być tym, przy którym się odpoczywa, ale i czyta pogłębione artykuły. Chcemy być tytułem dla kobiet i mężczyzn zainteresowanych biznesem, kulturą, zmianami społecznymi, ciekawych nowości, szukających inspiracji. Treści są kierowane do osób w wieku od 30 do 50 lat z dużych miast. Nigdy nie mieliśmy ambicji tworzenia pisma dla masy – mówi Sebastian Kustra, redaktor naczelny "Monitor Magazine".
Wydawca liczy, że w tytule będą reklamować się marki premium oraz luksusowe. Najdroższa pierwsza rozkładówka w magazynie zgodnie z cennikiem kosztuje 102 tys. zł.
Bohaterem okładkowym pierwszego numeru w nowej odsłonie jest dziennikarz Piotr Kraśko, który w rozmowie z Anną Gromnicką komentuje sytuację na rynku medialnym. Aleksandra Hirszfeld o przyszłości mediów rozmawia z założycielem portalu "De Correspondent" Robem Wijnbergiem oraz pisze o sharing economy. Ponadto w magazynie jest reportaż Tomasza Biskupa o Izraelu, felietony Małgorzaty Rejmer i Radosława Fronia.
Twórczynią nowej makiety jest dyrektor artystyczna magazynu Joanna Starostin. "Monitor Magazine" od najnowszego numeru z kwartalnika zmienia się w półrocznik. Poza tym ukaże się w nowym formacie 205 x 285 mm (wcześniej 200 mm x 265 mm) oraz w cenie 25 zł (dotychczas kosztował 19 zł). Wydawca zdecydował się na zmianę papieru na powlekaną kredę.
Nakład tytułu jest niezmieniony i wynosi 30 tys. egzemplarzy. Pismo będzie liczyć, jak dotychczas, 148 stron. Magazyn będzie dostępny m.in. w salonach prasowych Empik, Ruch, Inmedio, Relay.
W sierpniu ukaże się także e-wydanie półrocznika. Poza tym jesienią wydawca planuje zmianę strony internetowej pisma. Niezmienione pozostaje hasło reklamowe, które brzmi "Magazyn, z którym masz o czym porozmawiać".
Kustra Group wydaje także od października 2016 roku kwartalnik o modzie dla kobiet "L'Officiel Polska", a od kwietnia br. kwartalnik dla mężczyzn "L'Officiel Hommes Polska".
(JOK, 10.07.2018)