Eksperci: Wygasić reklamy z Adamem Nawałką
Przy okazji mundialu Adama Nawałkę chętnie zatrudniano do promocji marek (fot. materiały prasowe)
Firmy, które wykorzystują w kampaniach wizerunek Adama Nawałki, który przestaje być selekcjonerem reprezentacji Polski, powinny zakończyć działania reklamowe z nim - oceniają eksperci od komunikacji marketingowej.
3 lipca Zbigniew Boniek, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, poinformował na konferencji prasowej, że po przegranym mundialu Adam Nawałka przestaje być selekcjonerem reprezentacji Polski - pozostanie nim tylko do 30 lipca.
Z okazji mundialu Adam Nawałka był jedną z najchętniej zatrudnianych osób w kampaniach reklamowych. Pojawił się w kampanii wizerunkowej parówek Berlinki (Animex), występował jako ambasador marki Samsung, reklamował piwo Warka (Grupa Żywiec) i napoje izotoniczne 4Move Professional.
Zdaniem Dariusza Kubuja, stratega z firmy Kubuj Strategia, reklamodawcy powinni
natychmiast zdjąć reklamy z Adamem Nawałką. - Te reklamy drażnią widzów i ośmieszają marki. Należało je wycofać już po meczach z Senegalem i z Kolumbią – uważa Kubuj.
- Marki powinny teraz po prostu pozwolić dogasnąć kampaniom wykorzystującym jego wizerunek albo zrekonstruować przekazy zbyt niedopasowane do rzeczywistości – komentuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. - Adam Nawałka wypada z obiegu marketingowo-reklamowego. Przestał być trenerem reprezentacji Polski, więc na tym poziomie nie jest już atrakcyjny dla reklamodawców – dodaje Kita.
Dlatego Warka już nie promuje się Adamem Nawałką. - Kampania została zaplanowana na określony czas, zrealizowana zgodnie z planem i już się zakończyła niezależnie od decyzji PZPN – mówi Magdalena Brzezińska, kierownik działu spraw korporacyjnych z Grupy Żywiec.
Samsung i 4Move nie odpowiedziały na nasze pytanie o kampanie z Nawałką. Z kolei rzecznik prasowy Animeksu, właściciela marki Berlinki, odmówił komentarza.
(IKO, 04.07.2018)