Banki przyszłości oczami dziennikarzy - badanie PressInstitute
(fot. negativespace.co)
Oferty pożyczek otrzymywane w trakcie zakupów, lokaty dostępne w bankomacie oraz rozwijanie bankowości mobilnej - tak bankowość przyszłości widzą dziennikarze, którzy wzięli udział w badaniu "#finanseprzyszlosci i dziennikarze" przeprowadzonym przez PressInstitute.
Aż 95 proc. badanych dziennikarzy uważa, że za 10 lat oferty pożyczek będą dostępne w czasie rzeczywistym i w konkretnej lokalizacji, do konta bankowego będziemy logować się za pomocą odcisku palca lub systemu rozpoznawania głosu (97 proc.), a kredyt lub lokatę będzie można załatwić w bankomacie lub aplikacji mobilnej (73 proc.).
Dziennikarze liczą, że banki powinny przede wszystkim rozwijać mobilne usługi bankowe. Jak wynika z badania, w tej chwili korzysta z nich 61 proc. badanych dziennikarzy. Ich zdaniem mobilna bankowość przyszłości to przede wszystkim intuicyjna i wygodna aplikacja mobilna (78 proc.), za pomocą której można będzie nie tylko korzystać z usług banku, ale też innych, pozabankowych (51 proc.) oraz z e-administracji (44 proc.). Przy jej użyciu dziennikarze chcieliby przede wszystkim kupować bilety komunikacji miejskiej (51 proc.), kolejowe i lotnicze (49 proc.), płacić za autostradę (47,5 proc.) i kupować ubezpieczenia turystyczne (44 proc.).
Badanie "#finanseprzyszlosci i dziennikarze" zostało przeprowadzone przez zespół PressInstitute w dniach 21 maja - 8 czerwca (CAWI, n=59). Partnerem badania jest Bank Millennium. Raport z wynikami badania dostępny jest na PressInstitute.eu.
Badanie PressInstitute "#finanseprzyszlosci i dziennikarze"
(JS, 02.07.2018)