Na Cannes Lions 2018 doceniono kampanie dotyczące ochrony środowiska
(screen z YouTube)
Podczas zakończonego w piątek Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2018 przyznano 33 Nagrody Grand Prix. Holdingiem Reklamowym Roku został Omnicom.
Agencje należące do amerykańskiego holdingu reklamowego Omnicom na canneńskim festiwalu zdobyły 10 Grand Prix i niemal 300 Lwów. Kolejne miejsca w rankingu holdingów reklamowych zdobyło WPP, a trzecie - IPG. Od 2011 roku tytuł Holdingu Roku na Cannes Lions każdego roku przyznawano WPP.
W tegorocznej edycji festiwalu w Cannes bardzo często nagradzano kampanie dotyczące ekologii. Kampania „Trash Isles” (Grand Prix Design Lion i Grand Prix PR dla agencji AMVBBDO London) mówi o plastikowych zanieczyszczeniach na Pacyfiku. Jej pomysł polegał na stworzeniu Wyspy Śmieci - 200 tys. osób z całego świata zadeklarowało, że chce zostać jej obywatelami. Z kolei kampania „Palau Pledge” (Grand Prix Titatnium, Grand Prix Sunstainable Developement Goals, Grand Prix Direct dla agencji Host/Havas Sydney) to pomysł polegający na tym, że każdy, kto odwiedza wyspę Palau, w paszporcie obok wizy dostaje do podpisania "zobowiązanie" do przestrzegania zasad dotychczących ochrony środowiska naturalnego.
Grand Prix w kategorii Film za serię zabawnych spotów pt. „It’s a Tide Ad Campaign” dla Procter & Gamble zdobyła agencja Rattling Stick Santa Monica.
Poruszająca jest kampania nagrodzona Grand Prix Film Kraft pt. "Hope" dla Czerwonego Krzyża, zrealizowana przez Blur Film Madrid. Spot opowiada historię ojca, próbującego uratować ranną córkę - bezskutecznie, bo na objętych wojną terenach bombardowane są szpitale.
Wśród nagrodzonych kampanii jest też program „Today at Apple” (Grand Prix Brand Experience & Activation dla agencji Apple Inc Cupertino) za kampanię darmowych szkoleń, które odbywają się we wszystkich salonach Apple.
W br. w konkursie było 32 tys. prac - o 20 proc. mniej niż w 2017 roku. Polskie agencje wysłały na konkurs 109 prac (w 2017 - 164, a w 2016 - 261). Dla Polski edycja była rekordowa, dzięki Ogilvy & Mather, która zdobyła 13 statuetek za kampanię "Do ostatniego drzewa" na rzecz Puszczy Białowieskiej.
(AMS, LL, 25.06.2018)