Wynagrodzenia w branży reklamowej wzrosły i nadal będą rosnąć

67 proc. firm z branży marketingowej spodziewa się w 2018 roku wzrostu przychodów (fot. pixabay.com)
W porównaniu z 2017 rokiem przeciętne wynagrodzenia w agencjach reklamowych i domach mediowych wzrosły o 6 proc. - wynika z najnowszego badania wynagrodzeń w branży marketingowej przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Analizę wynagrodzeń i stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych, agencji eventowych i produkujących filmy reklamowe przeprowadziła na zlecenie SAR firma Willis Towers Watson Polska. W badaniu wzięły udział 75 organizacje, które przekazały 3,8 tys. indywidualnych danych płacowych. Kwoty podane w badaniu obejmują płacę gwarantowaną brutto, bez premii, prowizji i honorarium zmiennego. Dla ekspertów i konsultantów prowadzących działalność gospodarczą uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT).
Z badania SAR wynika, że account director zarabia miesięcznie 13,1 tys. zł, account manager – 7,8 tys. zł, a account executive – 5,5 tys. zł. Z kolei na stanowiskach kreatywnych najwięcej zarabiają: senior copywriter – 11,1 tys. zł, senior art director – 10,9 tys. zł, art director – 8,3 tys. zł, copywriter – 7,3 tys. zł.
W digitalu najwięcej zarabiają osoby na stanowisku motion designer/animator – 7,5 tys. zł i performance specialist – 6,4 tys. zł.
Płaca media menedżera w domu mediowym to ok. 10,7 tys. zł, senior media plannera - 7,5 tys. zł, a media plannera – 5,5 tys. zł. Wśród stawek godzinowych w czołówce są: group creative director brand design – 420 zł oraz executive creative director – 400 zł. Z kolei account manager za godzinę pracy może otrzymać 200 zł, creative event marketing – 180 zł, junior copywriter - 170 zł.
Aż 67 proc. firm z branży marketingowej spodziewa się w 2018 roku wzrostu przychodów, 10 proc. - nie spodziewa się zmian, a 8 proc. - prognozuje spadek. Wzrost przychodów zadeklarowało 67 proc. agencji eventowych, 63 proc. agencji mediowych i 56 proc. agencji reklamowych.
Dla porównania w 2017 roku 64 proc. firm prognozowało wzrost przychodów, a 6 proc. spodziewało się spadku. W rzeczywistości przychody wzrosły w przypadku 59 proc. firm, a spadek dotknął 13 proc.
W tym roku 69 proc. firm oczekuje zwiększenia liczby pracowników, a tylko 5 proc. prognozuje redukcję zatrudnienia. Wzrost zatrudnienia zadeklarowały wszystkie uczestniczące w badaniu agencje mediowe, 68 proc. agencji reklamowych i 33 proc. agencji eventowych.
(JOK, 22.06.2018)
