Po wycofaniu kanałów TVP z oferty słabsze wyniki WP Pilota

Taki komunikat wita użytkowników strony internetowej serwisu (Screen: Pilot.wp.pl)
WP Pilot odczuwa skutki wycofania kanałów Telewizji Polskiej z oferty platformy. Mimo zbliżonej bazy użytkowników na przełomie maja i czerwca, wyraźnie spadła liczba tygodniowych odsłon oraz średni czas spędzany na stronie.
Kanały TVP 1, TVP 2 i TVP Warszawa zniknęły z oferty WP Pilot 18 maja. Mają pozostać niedostępne do 16 lipca, co oznacza, że nie będzie można w ten sposób obejrzeć piłkarskiego mundialu transmitowanego przez TVP.
W ujęciu uśrednionym od 9 kwietnia do 20 maja serwis Pilot.wp.pl tygodniowo odwiedzało 671 tys. użytkowników (661 tys. w tygodniu 14-20 maja). W tym okresie serwis notował 1,71 mln odsłon tygodniowo, a średni czas na użytkownika przekraczał 75 min.
Bezpośrednio po wycofaniu kanałów TVP z oferty WP Pilota (tydzień od 21 do 27 maja) platforma notowała zwiększony ruch (720 tys. użytkowników, 1,71 mln odsłon) przy jednocześnie wyraźnie krótszym czasie odwiedzin (56 min), który utrzymał się w kolejnych tygodniach. Średnio od 21 maja do 10 czerwca serwis Pilot.wp.pl miał 657 tys. użytkowników i 1,41 mln odsłon tygodniowo, po 57 min na internautę.
Decyzja Grupy Wirtualna Polska o czasowym wycofaniu z oferty kanałów udostępnianych wcześniej na podstawie obowiązku must carry–must offer miała związek z negocjacjami prowadzonymi z Telewizją Polską. Mają one prowadzić do rozszerzenia oferty WP Pilota o inne kanały telewizji publicznej.
Według danych PBI/Gemius w maju stronę Pilot.wp.pl odwiedziły 2 mln realnych użytkowników. Serwis miał w tym czasie łącznie 7,06 mln odsłon.
(MK, 14.06.2018)
