Transmisja opolskiego festiwalu straciła widzów, ale Jedynka była liderem pasma
Opolski festiwal w tym roku przyciągnął mniej widzów niż rok wcześniej (fot. Jan Bogacz/TVP)
Średnio 1,98 mln widzów przyciągnęła do TVP 1 i TVP Polonia transmisja 55. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Impreza zgromadziła mniej widzów niż przed rokiem, ale mimo to Jedynka była liderem oglądalności w tym czasie.
W piątek, pierwszego dnia festiwalu (odbyły się koncerty "Przebój na mundial" i "Debiuty"), transmisję z Opola w TVP 1 śledziło 1,74 mln widzów, a w TVP Polonia - 45 tys. Drugiego dnia ("Premiery" i "Ja to mam szczęście") festiwal oglądało w Jedynce 1,81 mln widzów, a w TVP Polonia - 93,3 tys. Trzeci dzień ("Od Opola do Opola", "Piosenka ci nie da zapomnieć”) zgromadził odpowiednio 2,07 mln widzów i 114,9 tys.
Jedynka, transmitując opolski festiwal, uzyskała średnio 20,73 proc. udziału w rynku - najwięcej spośród wszystkich telewizji. W tym czasie udział Polsatu wyniósł 7,75 proc., TVN - 7,67 proc., a TVP 2 - 3,47 proc. W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) antena z udziałem na poziomie 15,01 proc. również była liderem.
TVP z reklam wokół imprezy w TVP 1 i TVP Polonia, również studia festiwalowego, uzyskała 6,1 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
54. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej śledziło w TVP 1 i TVP Polonia średnio 2,13 mln widzów (w TVP 1 - 2,07 mln) - jednak przed rokiem impreza odbyła się we wrześniu.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 12.06.2018)