Publico24 chce sprzedawać prasę jak Spotify muzykę
Aplikacja Publico24 Newsstand ma oferować dostęp do wielu e-wydań w jednym abonamencie (fot. materiay Publico24)
Publico24 od września br. chce sprzedawać cyfrową prasę w podobny sposób jak Netflix oferuje dostęp do filmów, a Spotify do muzyki.
Firma Publico24, która od trzech lat zajmuje się digitalizacją prasy i prowadzi kiosk z e-wydaniami, wraz z Microsoft Polska pracuje nad wdrożeniem modelu sprzedaży znanego użytkownikom aplikacji Texture (za 9,99 dol. miesięcznie oferuje ona nieograniczony dostęp do ponad 200 zagranicznych tytułów prasowych). Na bazie aplikacji Publico24 Newsstand ma powstać cyfrowy kiosk, w którym użytkownik nie będzie musiał płacić za każdy tytuł oddzielnie. Abonenci za 19,90 zł mają dostać dostęp do całej oferty kiosku. - Na razie jest w naszej ofercie ok. 50 tytułów, ale do końca 2018 roku chcemy mieć ich 300 - mówi Piotr Przewrocki, prezes Publico24. Firma przekonuje wydawców do swojego pomysłu. Obecnie w cyfrowym kiosku są m.in. "Newsweek Polska", "Tygodnik Powszechny", "Dziennik Gazeta Prawna", "Puls Biznesu". Biznesplan przedsięwzięcia zakłada, że na koniec 2019 roku Publico24 będzie pozyskiwać 3 mln zł miesięcznie ze sprzedaży dostępu do cyfrowej prasy oraz drugie tyle ze sprzedaży reklam w e-wydaniach. Przychodami ze sprzedaży abonentów i reklam chce się dzielić z wydawcami po połowie (dochód wydawcy będzie zależał od liczby pobrań jego e-wydań).
Publico24 obecnie sprzedaje prasę nie tylko w cyfrowym kiosku bezpośrednio czytelnikom. Rozwija współpracę z telekomami, centrami medycznymi, bankami, hotelami, sieciami kawiarni. Firmy mogą udostępniać swoim klientom (np. w poczekalniach) bezpłatny dostęp do cyfrowej prasy za pośrednictwem beaconów, czyli emiterów sygnału Bluetooth lub poprzez rozdawanie klientom kodów uprawniających do darmowego przeglądania prasy przez 7, 14 lub 30 dni.
(GK, 08.06.2018)