Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT upomina nadawcę kreskówki "lansującej związki jednopłciowe"

"Harmidom" przedstawia perypetie rodziny Harmidomskich (screen: YouTube.com)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przychyliła się do wniosku Instytutu Ordo Iuris i upomniała Nickelodeon Polska, nadawcę kreskówki "Harmidom", nakazując "wystrzeganie się emitowania materiałów prezentujących model rodziny sprzeczny z wzorcem, który w Polsce podlega ochronie prawnej".

Amerykański serial animowany "Harmidom" (ang. "The Loud House") produkcji Nickelodeon Animation Studio zadebiutował na kanałach Nickelodeona w Polsce i w Stanach Zjednoczonych w maju 2016 roku. Serial dla dzieci przedstawia perypetie rodziny Harmidomskich - 11-letniego Hirka i jego dziesięciu sióstr - oraz ich przyjaciela, Czarka Młodowskiego. Ten ostatni jest adoptowanym synem wychowywanym przez małżonków Herberta i Harolda Młodowskich (ang. McBrides).

KRRiT potwierdziła, że w sprawie jednego z odcinków "Harmidomu" wpłynęły dwie skargi – od osoby prywatnej oraz od Ordo Iuris, które uznało, że program "deprawuje dzieci, lansując związki jednopłciowe, imitujące tradycyjną rodzinę". Ordo Iuris powołuje się na konstytucyjny zapis określający małżeństwo jako "związek kobiety i mężczyzny" i utrzymuje, że program godzi w chrześcijański system wartości, co ma być sprzeczne z zapisami ustawy o radiofonii i telewizji.

- Po analizie materiałów do nadawcy zostało skierowane pismo, w którym przewodniczący zwrócił się o kierowanie się zaleceniami sformułowanymi w rozporządzeniu KRRiT przy kwalifikowaniu audycji do poszczególnych kategorii wiekowych oraz wystrzeganie się emitowania materiałów prezentujących model rodziny sprzeczny z wzorcem, który w Polsce podlega ochronie prawnej - wyjaśnia "Presserwisowi" Teresa Brykczyńska, rzeczniczka KRRiT. - Nie była to decyzja w sprawie ukarania nadawcy - podkreśla, dodając, że KRRiT nie ma podstaw prawnych, by zakazywać emisji jakichkolwiek przekazów.

Kierowany do dzieci Nickelodeon to jedyny kanał Viacom International Media Networks Polska podlegający KRRiT. Pozostałe kanały firmy są nadawane na koncesjach niemieckich (m.in. Nick Jr.) i holenderskich (m.in. MTV).

VIMN Polska odmówiło komentowania decyzji KRRiT.

(MK, 06.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.