Rząd wydał ponad 600 tys. zł na doradztwo ws. mediów społecznościowych
KPRM wypłaciła 611 tys. zł firmie WHITES za „usługę doradczo-konsultacyjną z zakresu prowadzenia i optymalizacji kampanii online" (fot. KPRM/ Flickr.com/premierrp)
Fundacja ePaństwo zapytała kancelarię premiera o wydatki na działania PR i marketingowe. Odpowiedź przyszła – jak podkreśla fundacja - po bardzo długim czasie i wymianie wielu pism. Okazuje się, że najwięcej między wrześniem 2017 a lutym 2018 roku KPRM wydała na doradztwo z zakresu prowadzenia kampanii m.in. w Google, Facebooku i YouTube – ponad 600 tys. zł.
Fundacja ePaństwo komentuje, że choć w PR-owych i marketingowych wydatkach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów nie ma nic szokującego, to mogą one stanowić przyczynek do dyskusji o tym czy i w jakim zakresie władza powinna za publiczne pieniądze budować markę swoją i swoich urzędników.
— Fundacja ePaństwo (@epforgpl) 23 maja 2018
KPRM wydała ponad 600 tys. zł na doradztwo ws. social mediów
Jak wynika z opublikowanego zestawienia, KPRM wypłaciła 611 tys. zł firmie WHITES Sp. z o.o. za „usługę doradczo-konsultacyjną z zakresu prowadzenia i optymalizacji kampanii online takich jak Google AdWords, Google Display Network, Facebook Ads, You Tube i mailingi. To największa pozycja w zestawieniu.
Firma Mediafot otrzymała 103 tys. zł za „zapewnienie obsługi fotograficznej i wykonywanie dokumentacji fotograficznej z udziałem PRM oraz wybranych wydarzeń z udziałem członków RM w okresie od 01.02.2018 do 31.01.2019”.
96 tys. zł zapłacono firmie Green Beam Design Jacek Chojczak za organizację "Gali wręczenia Nagród PRM za wyróżnione rozprawy doktorskie, dokonania naukowe będące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, dorobek naukowy lub artystyczny oraz dokonania naukowo-technicznego w 2017".
Fundacja zwraca uwagę, że zestawienie potwierdza również informacje ujawnione wcześniej przez media, że poniesiono koszt około 10 tysięcy złotych na stworzenie strony mlodypremier.gov.pl, która nie działa.
Pełne zestawienie, publikowane przez ePaństwo, poniżej:
Na początku kwietnia portal Gazeta.pl opisał, że w latach 2016-2017 KPRM wydała ponad 873 tys. zł na działania z zakresu public relations i marketingu. Największą ujawnioną wtedy kwotę - 200 tys. zł - otrzymała spółka Level Sp. z o. o. za "przygotowanie i produkcję materiałów programowych przeznaczonych do emisji w telewizji, radiu i internecie, w związku z realizacją rządowego programu Rodzina 500+".
RAQ