Wydawnictwo Bauer zawiesza "Well", Dorota Wellman rezygnuje
Ostatnie wydanie pisma przy współpracy z Dorotą Wellman ukaże się 6 czerwca
6 czerwca 2018 roku ukaże się ostatni numer miesięcznika "Well", współpracę z pismem kończy Dorota Wellman - ustalił "Presserwis".
Pierwszy numer miesięcznika "Well" ukazał się 6 lutego br. Twarzą pisma i redaktor kreatywną została Dorota Wellman. Magazyn kierowano do "świadomych swoich potrzeb, dojrzałych kobiet, mieszkanek dużych miast, z dochodami powyżej średniej krajowej, wykształconych". "Well" kosztuje 7,99 zł, ma 148 stron, redaktor naczelną jest Magdalena Jaros-Szmidt.
Pierwszy numer, według szacunków Bauera, sprzedał się w 75 tys. egz. Dokładne dane o sprzedaży dotychczasowych numerów pisma Związek Kontroli Dystrybucji Prasy powinien podać wkrótce wraz z danymi miesięczników za marzec, ale 24 kwietnia br. Bauer wycofał "Well" z rejestru tytułów kontrolowanych.
- To ruch, który może oznaczać jedynie, że wydawca zrezygnuje z wydawania miesięcznika "Well". Dotychczas Bauer był bardzo transparentny w kwestii sprzedaży swoich tytułów. Skoro podjął taką decyzję, najpewniej widział spadki sprzedaży – komentuje Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy. Dodaje, że dane ZKDP są niezbędne dla Wydawnictwa Bauer w kontekście prowadzonych badań czytelniczych. – Te dane są dla nich punktem wyjścia, a to jest kolejną przesłanką, by twierdzić, że "Well" zniknie z rynku – ocenia.
Dorota Wellman, zapytana przez "Presserwis", czy "Well" zniknie z rynku, odpowiada tylko: - O tę kwestię proszę pytać wydawcę.
W odpowiedzi na nasze pytania dyrektor public relations Wydawnictwa Bauer Maciej Brzozowski potwierdził, że magazyn zostaje zawieszony, a Dorota Wellman zdecydowała się zakończyć współpracę z wydawcą "z powodu rosnącej liczby zawodowych zobowiązań".
Ostatnie wydanie "Well" przy współpracy z Wellman zostanie wprowadzone na rynek 6 czerwca i pozostanie w sprzedaży do końca lipca. Jednocześnie Monika Krokiewicz, członek zarządu i wydawca pism kobiecych w Bauerze, informuje: - Wydawnictwo Bauer, mając na uwadze potencjał, jaki widzi w tym tytule, nie wyklucza włączenia "Well" w strategię rozwoju magazynów profilowanych i tematycznych powiązanych z miesięcznikiem "Twój Styl" (chodzi o "Twój Styl Man", "Twój Styl Pyszne" - przyp. red.).
(JOK, 24.05.2018)