Główne polskie dzienniki nie zdążyły  |  Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Główne polskie dzienniki nie zdążyły  |  Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Główne polskie dzienniki nie zdążyły  |  Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie 82 proc. gospodarstw miało w 2017 r. przynajmniej jeden komputer

(fot.pixabay.com)

Przynajmniej jeden komputer w domu miało prawie 82 proc. gospodarstw domowych. Odsetek ten wzrósł o 1,7 p. proc. w porównaniu z rokiem 2016 i o 4,7 p. proc. w porównaniu z 2014 r. - poinformował w czwartek GUS.

GUS informuje, że 78 proc. gospodarstw domowych posiadało w 2017 r. dostęp do internetu szerokopasmowego, a w porównaniu z rokiem poprzednim udział ten zwiększył się o 1,9 p. proc.

Według GUS dostęp do internetu częściej posiadały gospodarstwa domowe z dziećmi niż bez nich. Odsetek gospodarstw z internetem większy był w miastach niż na obszarach wiejskich. Wskaźnik dostępu do internetu najwyższy był na obszarach wysoko zurbanizowanych. Taka sama prawidłowość dotyczyła wykorzystywania szerokopasmowych łączy internetowych.

Wśród gospodarstw nie posiadających dostępu do Internetu w domu - dwie trzecie gospodarstw domowych, jako główną przyczynę wskazało brak potrzeby korzystania z niego.

GUS zauważa, że coraz więcej kupujemy  przez internet, bo 30 proc. ogółu osób kupuje online ubrania i sprzęt  sportowy, 11 proc. - żywność i kosmetyki, 10 proc. - książki i czasopisma a prawie 10 proc. kupuje wczasy, wycieczki i bilety.

Według GUS 79 proc. Polaków internet wykorzystuje głównie do czytania informacji, 49 proc. do oglądania materiałów video.

W 2017 r. książki elektroniczne (e-booki) czytało prawie 11 proc. osób. Mężczyźni częściej sięgają po e-booki i audiobooki niż kobiety, które zdecydowanie przeważają w czytelnictwie książek drukowanych. Czytelnikami e-booków jest głównie grupa w wieku 16-24 lata (26 proc.), w przedziale wiekowym 25-54 lata e-booki czytało niecałe 12 proc. osób.

W ciągu 12 miesięcy w 2017 roku audiobooków słuchało prawie 6 proc. osób (w wieku 16-24 lata – 12,4 proc., w grupie 25-54 lata 6,7 proc. osób.

W 2017 roku 31 proc. osób w wieku 16-74 lat kontaktowało się z administracją publiczną poprzez stronę internetową.

(PAP, 17.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.