"Gazeta Wyborcza" i "Gazeta Polska Codziennie" straciły najwięcej w pierwszym kwartale
(fot. Pexels.com)
W pierwszym kwartale 2018 roku liderem sprzedaży wśród dzienników ogólnopolskich pozostawał "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska), ale wszystkie tytuły zanotowały spadki rok do roku.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż ogółem "Faktu" wyniosła w pierwszym kwartale br. 258 575 egz. i była niższa o 7,38 proc. rok do roku. Na drugim miejscu był "Super Express" (ZPR Media) – 125 364 egz. (spadek o 6,43 proc.), a na trzecim "Gazeta Wyborcza" (Agora SA) – 98 753 egz. (spadek o 16,53 proc.). Dwucyfrowy spadek odnotowały także "Gazeta Polska Codziennie" (Forum SA)- 16 554 egz. (o 13,36 proc.) i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) - 3816 egz. (o 10,49 proc.). Najmniejszy spadek sprzedaży miał "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) - 8840 egz. (o 5,85 proc.).
W samym marcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem "Faktu" wyniosła 255 222 egz. (spadek o 8,15 proc. rok do roku), "Super Expressu" - 127 898 egz. (spadek o 3,9 proc.), "Gazety Wyborczej" – 101 183 egz. (spadek o 13,59 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: "Gazeta Polska Codziennie" - 16 099 egz. (spadek o 15,03 proc.), "Rzeczpospolita" (Gremi Media) - 45 996 egz. (spadek o 5,91 proc.), "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) - 23 448 egz. (spadek o 8,8 proc.), "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) - 39 466 egz. (spadek o 4,86 proc.), "Gazeta Podatkowa" (Gofin) - 23 604 egz. (spadek o 5,46 proc.), "Puls Biznesu" - 8877 egz. (spadek o 7,13 proc.), "Parkiet Gazeta Giełdy" - 3 901 egz. (spadek o 2,13 proc.).
(JOK, 09.05.2018)