W weekendy 39 proc. Polaków zagląda do internetowych sklepów

(fot. Bruce Mars/Pixaby.com)
W weekendy 39 proc. Polaków przegląda oferty sklepów internetowych lub robi w nich zakupy – wynika z badania domu mediowego Starcom i Allegro.pl, w którym wskazano zwyczaje weekendowe Polaków.
W badaniu przeanalizowano sposoby spędzania czasu, ulubione weekendowe czynności oraz w jaki sposób w wolne dni korzystamy z mediów.
56 proc. respondentów deklaruje, że w weekendy zagląda do ulubionych miejsc w internecie. 39 proc. ankietowanych przyznaje, że w weekend przegląda w sieci oferty sklepów i robi w nich zakupy.

"Weekendy w kategorii e-commerce mają dwojakie oblicze. Przeważnie ruch w naszym serwisie jest nieco niższy w soboty, co tłumaczyć można tym, że Polacy spędzają ten czas z rodziną, na spacerach i poza domem, w tym również w galeriach handlowych, konkurujących z e-handlem. W niedzielę zaś ruch oraz sprzedaż na Allegro istotnie rośnie, szczególnie w późnych godzinach popołudniowych oraz wieczornych" - komentuje Adam Szałamacha, brand manager w Allegro.pl.
Pod względem oglądania telewizji respondenci twierdzą, że w weekendy mogą oglądać to, na co mają ochotę, a nie to, co akurat jest emitowane (odpowiedziało tak 57 proc. osób). 38 proc. respondentów zdarza się w weekendy przysnąć przed włączonym telewizorem.

Badanie z serii HX Study przeprowadzono na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie 1042 osób w wieku 18 lat i więcej. Wykorzystano metodę CAWI.
(IKO, 20.04.2018)
