Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lagardère sprzedaje Eurozet oraz rozgłośnie w Czechach, Rumunii i na Słowacji

Lagardère sprzedaje rozgłośnie radiowe w Polsce, Czechach, Rumunii na Słowacji

Francuska grupa Lagardère ogłosiła, że sprzedaje rozgłośnie radiowe w Polsce, Czechach, Rumunii i na Słowacji. Kupuje je czeski koncern medialny Czech Media Invest – poinformowała grupa Lagardère w komunikacie prasowym.

Kwota transakcji to 73 mln euro. W Polsce Lagardère jest właścicielem Eurozetu, nadawcy m.in. Radia ZET, Chillizet, Meloradia, Antyradia i sieci Radio Plus. 

W fali styczeń - marzec br. badania Radio Track realizowanego przez Kantar Millward Brown Radio ZET było w Polsce na drugim miejscu wśród polskich rozgłośni ogólnopolskich pod względem słuchalności z wynikiem 12 proc.

Grupa Lagardère zaznaczyła, że to pierwsza transakcja w ramach nowej strategii ogłoszonej przez Arnauda Lagardère, partnera zarządzającego firmy, na początku marca br.

Czesi kupią Radio ZET, Chillizet i Antyradio

Z informacji "Presserwisu" wynika, że proces sprzedaży trwał już od kilku miesięcy. Dziennikarze Eurozetu zostali jednak tą informacją zaskoczeni - we wtorek rano dostali tylko e-maile z komunikatem prasowym Lagardère.
 
- To dla nas dobra informacja. Widzimy w tej transakcji szansę rozwoju dla Eurozetu w Polsce. Czech Media Invest to duży gracz na rynku czeskim - mówi nam Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu.

Do sfinalizowania transakcji potrzebna jest jeszcze zgoda krajowych regulatorów.

W Polsce Lagardère Active ma 100 proc. udziałów w Eurozet sp. z o.o., w skład której wchodzą m.in.: Radio ZET, Antyradio, Meloradio, Chillizet, radiozet.pl, antyradio.pl, radiostacja.pl i planeta.fm. 

Czech Media Invest wchodzi na polski rynek

Czech Media Invest to duża spółka medialna w Czechach. Wydaje cztery dzienniki, wiele magazynów prasowych i serwisów internetowych. Ma też dwie drukarnie, zajmuje się dystrybucją prasy i wydaje książki. Zarządza nią współwłaściciel Daniel Křetínský, który jest też większościowym udziałowcem koncernu przemysłowo-energetycznego Energetický a průmyslový holding (EPH), a także współwłaścicielem klubu piłkarskiego Sparta Praga.

(MAK, 17.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.