W pierwszym kwartale słuchalność RMF FM rosła, a konkurencji malała
(fot.pixabay.com)
Spośród największych rozgłośni ogólnopolskich w pierwszym kwartale br. słuchalność poprawił tylko RMF FM, w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r.
W pierwszym kwartale br. RMF FM osiągnął 26 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 24,8 proc. w pierwszym kwartale ub.r. Słuchalność Radia Zet spadła z 13 proc. do 12 proc., Programu I Polskiego Radia – z 8,9 proc. do 7,6 proc., a Programu III Polskiego Radia – z 7,7 proc. do 5,8 proc.
Wśród rozgłośni ponadregionalnych najwyższy udział utrzymało Radio Vox FM – 3,8 proc. (na takim samym poziomie jak w ub.r.). Słuchalność radia Tok FM spadła z 2,4 proc. do 2,1 proc., Antyradia – z 1,8 proc. do 1,7 proc., a Muzo.fm – z 0,5 proc. do 0,4 proc. Udział na poziomie 1,4 proc. zachował RMF Classic.
Spośród sieci radiowych prowadziła Eska, która zwiększyła udział z 6 proc. do 7,2 proc. Wyniki poprawiły także: RMF Maxxx (z 2,6 proc. do 3,6 proc.), Złote Przeboje (z 2,5 proc. do 2,6 proc.), Radio Plus (z 2 proc. do 2,5 proc.) i Radio Pogoda (z 0,9 proc. do 1 proc.).
Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Kantar Millward Brown.
(KOZ, 13.04.2018)