Marcowa aktywność Muzeum Polin stała się tematem dla mediów
Wystawa "Obcy w domu. Wokół Marca '68" w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin oraz wydarzenia wokół niej spowodowały wysyp publikacji. W trzy tygodnie po otwarciu wystawy media informowały o Muzeum Polin ponad pół tysiąca razy.
9 marca br. Muzeum Historii Żydów Polskich Polin w Warszawie otworzyło wystawę czasową "Obcy w domu. Wokół Marca '68". To opowieść o antysemickiej nagonce i emigracji z Polski 13 tys. osób pochodzenia żydowskiego, która kończy się przykładami współczesnego języka nienawiści. Wśród nich jako przykład współczesnego antysemityzmu zaprezentowano treść tweeta Magdaleny Ogórek (bez podania autorki) z 28 lipca ub.r.: "Panie Marku Borowski, nawiązując do wypowiedzi o kręgosłupie Jarosława Gowin, czy oznaką kręgosłupa jest zmiana nazwiska z Berman na Borowski?". Głośnym wydarzeniem w Polin była też marcowa konferencja związana z wystawą pt. "Język nienawiści" - komentowana szczególnie w mediach prawicowych. Wicepremier Piotr Gliński na antenie TVP Info zarzucił dyrektorowi Muzeum Polin "bardzo głębokie zaangażowanie polityczne".
Dyskusja wokół działalności Muzeum Polin wywołała wzmożone zainteresowanie mediów tą placówką. Jak policzył Press-Service Monitoring Mediów dla "Presserwisu", w kontekście trzech tematów: samej wystawy, osoby dyrektora Dariusza Stoli i tweetów Magdaleny Ogórek media tradycyjne informowały o Muzeum Polin aż 551 razy. W społecznościowych było 1099 wzmianek związanych z tymi tematami (analiza za okres 9-26 marca br.). Spośród tych trzech grup tematycznych najwięcej informacji o muzeum dotyczyło jednak samej wystawy "Obcy w domu" - było ich 333 w mediach i 678 w social mediach.
(JOK, 29.03.2018)