Passent, Blumsztajn i Arnold w najnowszym filmie Muzeum Polin

Daniel Passent w spocie "Złe słowa" (screen: YouTube)
Spot "Złe słowa" jest elementem kampanii społecznej "Inna historia ten sam hejt". Seweryn Blumsztajn, Daniel Passent oraz Agnieszka Arnold czytają w nim oryginalne wypowiedzi i komentarze antysemickie z internetu.
"Inna historia ten sam hejt" – to hasło kampanii społecznej, która promuje wystawę "Obcy w domu. Wokół Marca' 68" Muzeum Polin i Stowarzyszenia Żydowskiego Instytutu Historycznego w Polsce. W ramach kampanii społecznej agencja Saatchi & Saatchi IS przygotowała dwa spoty.
W spocie "Złe słowa" występują Polacy, Żydzi, uczestnicy wydarzeń marcowych. Można w nim zobaczyć: prof. Łukasza Turskiego, Agnieszkę Arnold, Seweryna Blumsztajna, Józefa Lebenbauma, Krzysztofa Topolskiego, Daniela Passenta. Zostali oni poproszeni o odczytanie bez przygotowania oryginalnych wypowiedzi i komentarzy antysemickich dostępnych w internecie.
Drugi spot "Kronika hejtu" stylizowany jest na sondaż uliczny z 1968 roku. Także w nim aktorzy odczytują w nim prawdziwe komentarze pochodzące z polskich stron internetowych.
Częścią kampanii przygotowanej przez agencję Saatchi & Saatchi IS jest także strona www.marzec68.pl oraz kampania social mediowa. Poza tym elementem kampanii są trzy interaktywne instalacje, które będzie można zobaczyć na wystawie "Obcy w domu. Wokół Marca'68".
(JOK, 27.03.2018)
