Ocena nowych "Wiadomości" wPolsce24. Na razie nie są tak agresywne  |  Widownia "Halo tu Polsat"  |  Izabela Janachowska bez programu  |  Wicenaczelna w projekcie Grzegorza Nawackiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Ocena nowych "Wiadomości" wPolsce24. Na razie nie są tak agresywne  |  Widownia "Halo tu Polsat"  |  Izabela Janachowska bez programu  |  Wicenaczelna w projekcie Grzegorza Nawackiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Ocena nowych "Wiadomości" wPolsce24. Na razie nie są tak agresywne  |  Widownia "Halo tu Polsat"  |  Izabela Janachowska bez programu  |  Wicenaczelna w projekcie Grzegorza Nawackiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wzrosły przychody Cyfrowego Polsatu, zysk był mniejszy

(źródło: www.cyfrowypolsat.pl/biuro-prasowe)

W ub.r. Grupa Cyfrowy Polsat zwiększyła przychody ze sprzedaży, ale wypracowała niższy zysk netto.

Grupa Cyfrowy Polsat w ub.r. zwiększyła przychody o 1 proc., do 9,83 mld zł, w porównaniu z 2016 rokiem. Grupa wypracowała 945,2 mln zł zysku netto, czyli o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Koszty operacyjne zmniejszyły się o 0,7 proc. do 8,02 mld zł. Wskaźnik EBITDA wyniósł 3,62 mld zł (spadek o 0,7 proc.). Marża EBITDA poprawiła się z 17,2 proc. do 18,7 proc.

Przychody segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej spadły o 3 proc. do 1,43 mld zł. Koszty operacyjne urosły o 1 proc. do 933 mln zł. EBITDA wyniosła 505 mln zł i była o 10 proc. niższa niż rok wcześniej.

Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat w ub.r. wzrosły o 2,9 proc. do 1,13 mld zł. Według Starcomu w tym okresie rynek reklamy telewizyjnej urósł o 1,3 proc.

Grupa Cyfrowy Polsat na koniec grudnia ub.r. miała 16,62 mln aktywnych usług. Liczba aktywnych usług kontraktowych wyniosła 13,69 mln (wzrost o 3,2 proc.), w tym 4,94 mln płatnej telewizji (wzrost o 3,7 proc.), 6,93 mln telefonii komórkowej (wzrost o 3 proc.) i 1,81 mln internetu (wzrost o 3 proc.). Liczba klientów zmniejszyła się o 1,8 proc., do 5,78 mln.

ARPU, czyli przychód na klienta usług kontraktowych wyniósł 89 zł (wzrost o 0,3 proc.). Natomiast wskaźnik odpływu abonentów (churn) wzrósł z 8,3 proc. do 8,8 proc.

Na koniec ub.r. z oferty multiplay Smart Dom korzystało 1,51 mln klientów. 

(KOZ, 22.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.