Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Studenci Uniwersytetu Śląskiego proponowali, jak wyłapywać fake newsy

„Jak czytać w erze fake news?” - dowiadywali się studenci Uniwersytetu Śląskiego (fot. Mariusz Kowalczyk)

Studenci Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, którzy wzięli 13 marca br. udział w warsztatach Facebooka i Polityki Insight „Jak czytać w erze fake news?”, uczyli się odróżniać prawdziwe informacje od fałszywych.

Warsztaty rozpoczęły się od panelu dyskusyjnego, którego uczestnicy zwracali uwagę m.in. na to, że tzw. fake newsy to nic nowego, a swoją popularność zawdzięczają nowym kanałom ich dystrybucji, głównie w internecie. Paneliści porównywali zjawisko fake newsów do propagandy. Padły uwagi, że oskarżenia o fake newsy stało się też bronią do dyskredytowania pracy dziennikarzy. Panel dyskusyjny moderował Łukasz Lipiński, dyrektor ds. analiz Polityki Insight, a udział w nim wzięli dr hab. prof. UŚ Alina Świeściak (Uniwersytet Śląski), Jakub Turowski z Facebooka, dr hab. Jacek Warchala (Uniwersytet Śląski), Łukasz Warzecha, publicysta „Tygodnika do Rzeczy” i Mariusz Kowalczyk z "Press". 

W drugiej części studenci UŚ mieli za zadanie wyszukać dwie nieprawdziwe informacje w spisie kilkunastu tekstów. Wszystkim grupom, na które zostali podzieleni studenci, się to udało. Następnie uczestnicy warsztatów sformułowali rekomendacje, które mają pomagać w odróżnianiu prawdy od fałszu w tekstach informacyjnych. Studenci podkreślali, m.in., by uważać na źródła informacji, odróżniać opinie od newsów (żeby nie oskarżać autorów opinii o fake newsy), krytycznie podchodzić do zwrotów uogólniających i wartościujących, a także pytać, komu może służyć dana informacja, co do której jest podejrzenie, iż może być nieprawdziwa.

(MAK, 13.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.