Brytyjski tygodnik muzyczny „New Musical Express” rezygnuje z wersji drukowanej
Tygodnik „New Musical Express” był jednym z najbardziej rozpoznawalnych tytułów muzycznych w Wielkiej Brytanii. Po 66 latach znika jego wersja drukowana.
„NME” okazjonalnie będzie wypuszczał wydanie specjalne w wersji drukowanej – jak informuje wydawca, głównie w celu zaspokojenia apetytu gwiazd na obecność w druku. Serwis internetowy NME.com ma działać nadal.
Szczyt popularności magazynu przypadł na 1964 rok, a jego sprzedaż przekraczała wówczas 300 tys. egz. Tytuł był podstawowym źródłem informacji dla fanów zespołów The Beatles i The Rolling Stones.
W 2015 roku magazyn zmienił model biznesowy - po tym, jak jego sprzedaż spadła do 15 tys. egz. tygodniowo, stał się tytułem bezpłatnym.
Serwis internetowy NME.com uruchomiono 21 lat temu i od tego czasu zajmuje jedną z czołowych pozycji w segmecie serwisów muzycznych. Miesięcznie przyciąga ponad 3 mln unikalnych użytkowników z Wielkiej Brytanii i ponad 13 mln użytkowników z całego świata.
(MM, 10.03.2018)