„Public relations praktycznie”
Dariusz Tworzydło
Newsline
Rzeszów 2017
Podręcznik, ale dla tych bardziej zaawansowanych adeptów sztuki komunikacji i budowania wizerunku. Obejmuje teoretyczne podstawy public relations i dla studentów również będzie stanowił przystępne źródło wiedzy, lecz największą wartością tej książki są praktyczne przykłady wykorzystania technik, strategii komunikacyjnych, analiza najczęściej popełnianych przez PR-owców błędów. Pracownicy agencji PR, biur prasowych, ale i działów marketingu mogą porównać swoje doświadczenia i skonfrontować je z doświadczeniami dr. Dariusza Tworzydło, który od lat łączy pracę teoretyczno-analityczno-edukacyjną z codzienną praktyką w branży PR. I dotyczy to zarówno tych, którzy zajmują się budowaniem wizerunku osób, firm czy marek, jak i tych, którzy ratują klientów w sytuacjach kryzysowych, przygotowują strategie i kampanie komunikacyjne w mediach bądź komunikację firm z ich otoczeniem.
Książkę można też czytać jako zbiór ciekawych case studies kampanii z ostatnich lat, a więc nadal aktualnych. Znajdziemy tu analizę działań PR-owych prowadzonych na szeroką skalę (np. przy kryzysie wizerunkowym marki Tiger wywołanym kontrowersyjną grafiką na Instagramie nawiązującą do powstania warszawskiego), ale też te prowadzone lokalnie (np. w gminie Zagórz, gdzie miejscowa społeczność i media sprzeciwiały się budowie kompostowni odpadów biodegradowalnych). Autor od lat zajmuje się też badaniami i pomiarem efektów działań PR, więc książka zawiera również rozdział im poświęcony.
(JS, 06.03.2018)