„Ekrany” z nową szatą graficzną

Dwumiesięcznik filmowy „Ekrany” od marcowego wydania, a zarazem pierwszego w tym roku, ukazuje się w nowej szacie graficznej.

Najważniejsze modyfikacje to zmiana pisowni tytułu, nowe logo oraz sposób prezentacji tekstów. Dotychczas stosowano zapis „EKRANy”. Czerwone literami z podtytułem „Film & Media” widniały na okładce dwumiesięcznika od maja 2011 roku. Po zmianach tytuł pisma zapisywany jest czarną czcionką w kwadratowej ramce z dotychczas stosowanym podtytułem. Czarno na białym drukowane są też teksty. Dotychczas często stosowano kolorowe i zdjęciowe tła.
To pierwsza zmiana layoutu w blisko siedmioletniej historii pisma. Jego założycielem jest Rafał Syśka, który we wstępniaku do nowego numeru ogłosił swoją rezygnację z funkcji redaktora naczelnego. To stanowisko obejmie Miłosz Stelmach, jego dotychczasowy zastępca.
Założyciel „Ekranów” zapowiedział też kilka nowości w wydaniu drukowanym i internetowym. „Inaugurujemy w tym roku działalność wideoesejów, poszerzamy ofertę internetowych tekstów, a na łamach pisma piszemy nie tylko o starych dziejach kina, lecz również o cyfrowych rewolucjach” - pisze Rafał Syska.
Pismo wydawane jest przez Stowarzyszenie Przyjaciół Czasopisma o Tematyce Audiowizualnej „Ekrany” oraz Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
(PAZ, 01.03.2018)
