Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT spotkała się z nadawcami w ramach Okrągłego Stołu Medialnego

(fot. materiały KRRiT)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zorganizowała pierwsze spotkanie w ramach cyklu Okrągłego Stołu Medialnego.

Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski pomysł okrągłego stołu przy Radzie ogłosił przy okazji uchylenia decyzji o karze dla TVN za relacje sprzed sejmu z końca 2016 roku.

Środowe spotkanie przeznaczone było dla nadawców telewizji ogólnopolskich. Udział w nim wzięli m.in. prezes Telewizji Polsat Mirosław Błaszczyk, członek zarządu TVN Maciej Maciejowski, członek zarządu TVP Maciej Stanecki, przewodniczący rady nadzorczej ZPR Media Zbigniew Benbenek i country manager Discovery w Polsce Dorota Żurkowska-Bytner.

Jak podała Krajowa Rada, jest to początek rozmów, które mają doprowadzić do stworzenia zasad samoregulacyjnych w mediach. – Można snuć teorie, że wiadomo, czym to jest spowodowane – mówi Zbigniew Benbenek z ZPR Media. – Jestem jednak za samoregulowaniem rynku pod warunkiem, że obejmie również internet – przyznaje Benbenek.

– To propozycja, która będzie analizowana przez wszystkich uczestników, aby formalnie czy nieformalnie, w ramach gremium nadawców naziemnych, analizować najważniejsze dla nas sprawy, a jednocześnie, żeby wypracować Kodeks dobrych praktyk i w ramach niego zająć się kwestiami samoregulacji – opowiada Maciej Stanecki z TVP.

W ciągu najbliższych tygodni ma zebrać się zespół roboczy, który będzie miał za zadanie wypracowanie zasad Kodeksu dobrych praktyk. – Wspólny kodeks mają opracować nadawcy. Krajowa Rada jest nie tylko patronem tej inicjatywy, ale również inspiratorem. Chcąc, żeby prace postępowały, ograniczyliśmy się do nadawców naziemnych – mówi przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski. – W katalogu zagadnień, którymi nadawcy wspólnie powinni się zająć są kwestie dotyczące fake newsów, mowy nienawiści i różnego rodzaju napięć pomiędzy samymi nadawcami – wymienia przewodniczący Krajowej Rady.

Podczas spotkania nadawcom zaprezentowano samoregulacje i regulacje rynek-operator w krajach europejskich.

To pierwsza inicjatywa Okrągłego Stołu Medialnego, ale przewodniczący KRRiT zapowiada, że będą kolejne. – Zaczynamy tam, gdzie jest najwięcej palących problemów do rozwiązania – zapowiada Witold Kołodziejski. – Będą spotkania z operatorami kablowymi, poruszona zostanie także kwestia badań telemetrycznych – zapowiada. 

(KOZ, 01.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.