Żarska będzie krzyczeć, Chajzer przebił ojca, Kukiz na przystawkę
Press 03-04/2018
My, dziennikarze, nie jesteśmy od tego, żeby nas lubić, ale to nie znaczy, że można na nas pluć, bić lub nas popychać – mówi Ewa Żarska, reporterka Polsat News w Łodzi. A kolegom dziennikarzom zwraca uwagę, że Polska to nie tylko Warszawa.
Antysemickie wypowiedzi dziennikarzy ujawniły, że mur poprawności politycznej już runął. Tylko na przełomie stycznia i lutego w głównych polskich mediach odnotowano ponad 40 takich wystąpień. Czy dziennikarz może być antysemitą? - odpowiedź czytaj w „Press”.
Jedno przypomina starą, dobrą Trójkę; drugie - rozmowy kibiców w pubie. Jedno ma profesjonalnych dziennikarzy; drugie – naturszczyków pełnych energii. Niemal jednocześnie ruszyły dwa internetowe radia sportowe, które wcale nie są skazane na kanibalizm.
Z ok. 40 uczestników wszystkich edycji tego holenderskiego programu telewizyjnego żyją jeszcze tylko dwie osoby. „Po moim trupie” pokazuje, że perspektywa szybkiej śmierci wyciska z ludzi to, co najlepsze – nawet na telewizyjnym ekranie.
Legenda Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich się skończyła. Ci, którzy dziś kierują tą organizacją, stoczyli się do poziomu partyjnego PR. Przeczytaj, jak swoimi ostatnimi wystąpieniami SDP odkleiło się od mediów.
Filip Chajzer chciał być jak ojciec: znany i lubiany. Dziś to ojciec może się od niego uczyć, co z tej popularności da się wycisnąć. W „Press” sylwetka Chajzera juniora, który sam o sobie mówi, że jest jednym z ostatnich dinozaurów telewizyjnych.
Ponad 30 proc. pytanych przez PressInstitute dziennikarzy z mediów tradycyjnych przyznało, że nie ogląda w internecie żadnego programu o charakterze publicystycznym. Ponad 60 proc. nie słucha podcastów. A jedna piąta w ogóle nie czyta/ogląda/słucha materiałów tworzonych przez kolegów w internecie. „Press” sprawdził, jak to tłumaczą.
Nie to jest problemem, że w ciągu kilku lat fake newsy stały się prawdziwą plagą - ale że termin ten zaczął być nadużywany. Stał się idealnym wytrychem na określenie wszystkich dziennikarskich błędów. Wyjaśniamy, dlaczego nie warto go tak bezmyślnie stosować.
Smarzowski podsunął kandydata, Tymański wymyślił nazwę muzyki, Kędzierski określił sens projektu, a powitanie skopiowano z Sierockiego. Projekt „Sławomir” jest świetnym przykładem na to, jak zaplanowana w każdym szczególe kreacja może trafić do Polaków – gdy się wniknie ich dusze.
Prasa przegrywa z portalami walkę o popularność i pieniądze w internecie. Porównanie pracy wydawców witryn wyjaśnia dlaczego. Podpowiadamy, czy bardziej liczy się długość strony głównej, liczba działów, czy może liczba samych newsów.
Wojciech Staszewski, nagradzany reporter, trzyma się zawodu dziennikarza, bo w żadnym innym nie ma takiej możliwości zaspokajania swojej ciekawości. A jak to łączy z bieganiem? - Mogę się bawić w sportowca na poziomie solidnego amatora, ale mogę się też bawić w tworzenie dziennikarstwa na wysokim poziomie – tłumaczy.
Najstarsza telewizja informacyjna na świecie próbuje podbić szwajcarski rynek. Dla Teda Turnera to najważniejszy projekt od czasu powstania CNN w 1980 roku. A od sukcesu CNNMoney Switzerland zależy, czy będą kolejne narodowe edycje.
Kukiz’15 miał nie wchodzić z żadną partią w trwałą koalicję w parlamencie, a skończyło się na tym, że został przystawką PiS. Media jednak Kukizowi tego nie wypominają. Analiza wizerunku politycznego ugrupowania, które tylko w mediach zwane jest opozycją.
„Biura Reklamy” - niezbędnik marketera i media planera. Prezentacja działów reklamy i sprzedaży wydawców i nadawców oraz firm zajmujących się promocją. Opisy kładą nacisk na nowe, dopiero co wdrożone lub planowane rozwiązania na 2018 rok. Główne kanały dotarcia do odbiorców, zasięgi i dotarcie do zdefiniowanych grup celowych, przydatne dane kontaktowe.
(01.03.2018)