Biedronka wykorzystuje sygnał "Lata z Radiem"
Sieć sklepów Biedronka wykorzystuje w spocie reklamowym fragment polki "Dziadek" – utworu, który od 35 lat jest sygnałem audycji "Lato z Radiem" Programu I Polskiego Radia.
Utwór pojawia się na początku spotu, w którym występują animowane konserwy Turystyczna i Tyrolska. – Wybraliśmy ten utwór, bo kojarzy się z wakacjami – tłumaczy Michał Nowosielski, dyrektor kreatywny agencji Publicis, która przygotowała reklamę. – Sprawdziliśmy, czy utwór jest zastrzeżony i ku naszemu zdziwieniu okazało się, że nie. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go – dodaje Nowosielski. Roman Czejarek, szef ”Lata z Radiem”, zaznacza, że ten utwór i kilkadziesiąt innych Polskie Radio zarejestrowało jako sygnały radiowe. Jednak przyznaje: - To dotyczy konkretnego wykonania, wystarczy więc, że w nowym nagraniu na przykład zmieniono jedną nutę, by wszystko było zgodne z prawem. Ale nadal jest to nieetyczne – mówi Czejarek i podkreśla, że będzie wyjaśniał sprawę. Michał Nowosielski pytany, czy wykorzystując polkę, Biedronka nie korzysta z cudzego sukcesu, odpowiada: - Nie tylko ten utwór świadczy o wyjątkowości reklamy. Muzyka ją tylko dopełnia.(KRZ, 27.06.2006)
