W styczniu cennikowe przychody z reklam radia wzrosły o ponad 8 proc.
(fot. pixabay.com)
W styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe rozgłośni monitorowanych przez Kantar Media urosły o 8,3 proc. w porównaniu ze styczniem ub.r. To kolejny miesiąc, w którym największy reklamodawca, jakim jest Aflofarm, nie wydał ani złotówki w stacjach Grupy RMF.
Z danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że przychody z reklam Grupy RMF wyniosły w styczniu br. 164,8 mln zł i były o 15,2 proc. niższe niż w styczniu ub.r. Od września ub.r. w stacjach tego nadawcy nie są reklamowane produkty farmaceutyczne Aflofarmu.
Wpływy reklamowe Eurozetu rok do roku wzrosły o 53,2 proc. - do 122,2 mln zł, Grupy Radiowej Time o 30,2 proc. - do 109,9 mln zł, a publicznego radia o 10,8 proc. - do 75,5 mln zł. O 2 proc. spadły przychody Grupy Radiowej Agory - do 75,7 mln zł.
Najwięcej na reklamę w radiu przeznaczył w styczniu br. Aflofarm – 92,6 mln zł (spadek o 12,5 proc.). Do największych reklamodawców w radiu należą też: Terg, czyli właściciel sieci Media Expert – 34,6 mln zł (spadek o 1,7 proc.) i Metro Group – 27,6 mln zł (wzrost o 32,9 proc.).
(KOZ, 20.02.2018)