Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Relacje Gonciarza z Pjongczangu mają po 100 tys. odsłon na YouTube

Krzysztof Gonciarz relacjonuje na YouTube Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczang (fot. materiały prasowe)

Relacje wideo z Korei Południowej, które przygotowują dla widzów Eurosportu youtuberzy Krzysztof Gonciarz i Kasia Mecinski, mają po około 100 tys. odsłon na YouTube.

Gonciarz i Mecinski relacjonują Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pjongczang 2018 dzięki współpracy z Eurosport Polska, który jest wyłącznym partnerem telewizyjnym Polskiego Komitetu Olimpijskiego (ma także pełne prawa do transmisji igrzysk w telewizji płatnej, w strefach kibica i poprzez platformy cyfrowe).

Krzysztof Gonciarz, który mieszka w Japonii, nie specjalizuje się w opisywaniu wydarzeń sportowych, lecz prowadzi podróżniczy daily vlog. Do Korei Południowej pojechał wraz z Kasią Mecinski, aby pokazać kulisy igrzysk. W ich materiałach pojawili się m.in. bobsleiści Mateusz Luty i Łukasz Miedzik, łyżwiarka szybka Magdalena Warakowska, panczenistki Kaja Ziomek, Magdalena Czyszczoń i Karolina Bosiek, narciarz alpejski Michał Kłusak i biegaczka narciarska Martyna Galewicz.

Wideo "Wszyscy Polacy to jedna drużyna [Pjongczang 2018]" z 16 lutego br. ma 98 tys. wyświetleń, a opublikowany dzień wcześniej film "Co Korea Północna zrobiła na igrzyskach [Pjongczang 2018]" został wyświetlony już ponad 171 tys. razy.

- Kryterium wyboru były tutaj nie tylko imponujące zasięgi, ale osadzenie w kulturze azjatyckiej, estetyka filmów oraz skłaniający do refleksji sposób budowania historii przez Krzysztofa Gonciarza - tłumaczy współpracę z youtuberami Rafał Sak, digital chief editor w Eurosport Polska. - Ambicją Eurosportu jest pokazanie każdej sekundy igrzysk, z każdej strony, na wielu platformach. Współpraca z Krzysztofem Gonciarzem i Kasią Mecinski pozwala nam wypełnić obszar, który pozostaje poza zasięgiem kamer telewizyjnych. Cenimy autentyzm tych materiałów, a także oryginalne spojrzenie osoby niezwiązanej zawodowo ze sportem, która ma szansę dotrzeć do miejsc dostępnych tylko dla profesjonalistów - dodaje Sak.

Zdaniem stratega komunikacji marketingowej Anny Gołębickiej zaangażowanie Gonciarza przez Eurosport było dobrą decyzją. - To doskonałe rozwiązanie, jeśli chcemy rozszerzyć grupę fanów sportu, gdyż youtuber mówi do osób, które prawdopodobnie też nie znają się na sporcie - ocenia Gołębicka.

Krzysztof Gonciarz w październiku 2017 roku otrzymał nagrodę widzów w organizowanym przez magazyn "Press" konkursie Grand Video Awards, został również laureatem w kategorii Vlog.
Przy relacjach z Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pjongczang 2018 dla wszystkich platform Eurosportu pracuje około tysiąca osób (część materiałów lifestylowych przygotowuje m.in. Ewa Bilan-Stoch, żona Kamila Stocha, trzykrotnego mistrza olimpijskiego w skokach narciarskich).

(IKO, 19.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.