"Ucho Prezesa" z najlepszym wynikiem w historii MUX 8
"Ucho Prezesa" w Telewizji WP obejrzało średnio 280 tysięcy widzów w grupie ogólnej i 76,5 tys. w grupie komercyjnej (screen Youtube.com)
Dwa pierwsze odcinki "Ucha Prezesa" wyemitowane w niedzielę 21 stycznia obejrzało średnio 280 tysięcy widzów w grupie ogólnej i 76,5 tys. widzów w grupie komercyjnej. To najlepszy wynik oglądalności w historii Telewizji Wirtualnej Polski i ósmego multipleksu.
Odcinki "Ucha Prezesa" dotychczas publikowane były wyłącznie w internecie na platformie Showmax oraz w serwisie YouTube.com. Telewizja WP otrzymała od Showmax wyłączne prawa telewizyjne nadawania 16 odcinków pierwszego i 14 odcinków drugiego sezonu. Umowa przewiduje także współpracę przy emisji kolejnych serii. Według danych Nielsen Audience Measurement (udostępnionych przez Telewizję WP) podczas emisji dwóch pierwszych odcinków serialu "Ucho Prezesa" w godzinach 20.00-20.21 21 stycznia Telewizja WP była liderem wśród kanałów nadających z ósmego multipleksu. W grupie ogólnej miała 1,71 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) - 1,22 proc. Na drugim miejscu znalazło się Metro - 0,35 proc. (0,48 proc. w grupie komercyjnej), na trzecim Nowa TV - 0,25 proc. (0,31 proc.), a na czwartym Zoom TV - 0,28 proc. (0,13 proc.).
"»Ucho prezesa« jest najlepszym wynikiem w historii Telewizji WP oraz na całym MUX 8 od jego startu, oczywiście w grupie ogólnej" - podsumowuje Jagna Wiszniewska, dyrektor operacyjny Telewizji Wirtualnej Polski. - Telewizja WP nie miała do tej pory w ramówce tak mocnej pozycji, która mogłaby przyciągnąć widzów. "Ucho Prezesa" okazało się bardzo dobrym wyborem. Pozostałe kanały często zapełniają ramówki powtórkami zgranych seriali - komentuje Jakub Radziwilski, media investment manager w domu mediowym Universal McCann. - Ponadto jak widać, MUX 8 ma spory potencjał zasięgowy, do tej pory niewykorzystany - stwierdza Radziwilski.
Twórcami serialu "Ucho Prezesa" są Robert Górski i Mikołaj Cieślak z Kabaretu Moralnego Niepokoju. Średnia oglądalność poszczególnych odcinków w serwisie YouTube to około 2 mln. Najpopularniejszy z nich zyskał prawie 10 mln wyświetleń. Zgodnie z danymi Google Trends "Rok 2017 w wyszukiwarce" Ucho Prezesa było także najczęściej wyszukiwanym hasłem w kategorii seriale.
(Mackuch, 23.01.2018)