W 2017 roku najbardziej spadła słuchalność Trójki
W ciągu tygodnia radio włącza 91 proc. Polaków (fot. Radio Track KBR, Kantar Millward Brown)
W 2017 roku największy spadek udziału w czasie słuchania rok do roku zanotował Program III Polskiego Radia. Natomiast zasięg dzienny radia w ub.r. osiągnął 71,5 proc. W ciągu tygodnia radia w ub.r. słuchało prawie 91 proc. Polaków. To jeden z najlepszych wyników w Europie - podaje Komitet Badań Radiowych, powołując się na badania Radio Track, realizowane przez Millward Brown.
Wśród rozgłośni ponadregionalnych lider słuchalności – RMF FM – uzyskał w ub.r. 25,3 proc. udziału w czasie słuchania, co w porównaniu z 2016 rokiem oznacza wzrost z 24,6 proc. Słuchalność Radia Zet zmalała z 13,5 do 13,2 proc. Spadki zanotowały też: Jedynka - z 8,8 proc. do 8,0 proc., Trójka - z 7,9 proc. do 6,7 proc., Vox - z 4,2 proc. do 3,9 proc. i Radio Maryja z 2 proc. do 1,9 proc.
Wyniki poprawiły natomiast: Tok FM – z 2 proc. do 2,2 proc., Antyradio - z 1,4 proc. do 1,8 proc., RMF Classic - z 1,2 proc do 1,3 proc., Polskie Radio 24 - z 0,4 proc. do 0,5 proc. i Muzo.fm – z 0,3 proc. do 0,4 proc. Na identycznym poziomie - 0,5 proc. - pozostał udział radiowej Dwójki.
Najchętniej słuchaną siecią radiową była Eska, która zwiększyła udział w czasie słuchania z 6,7 proc. do 6,9 proc. Spadek z 5,5 proc. do 5,4 proc. zanotowały rozgłośnie regionalne Polskiego Radia zrzeszone w Audytorium 17. RMF Maxxx zwiększyła udział z 3,0 proc. do 3,3 proc. Dalej były: Złote Przeboje, które zmniejszyły udział z 2,9 proc. do 2,8 proc., Radio Plus - spadek z 2,1 proc. do 2,0 proc., Radio Wawa - wzrost z 1,1 proc. do 1,4 proc., Meloradio - wzrost z 0,7 proc. do 0,8 proc. i Rock Radio - wzrost z 0,3 proc. do 0,4 proc. Na identycznym poziomie - 0,3 proc. - pozostał udział Chillizet.
(Mackuch, 21.01.2018)