"Gość Dzisiaj" będzie rywalizował z "Gościem Wiadomości"  |  Radiowa Trójka z dodatkowymi serwisami  |  Srebro i dwa brązy polskich agencji  |  UOKiK nie zajmie się wnioskiem  |  Zastępczyni dyrektora TVP Sport  |  Oglądalność trasy "Lata z Radiem i Telewizją Polską"  |  Zespół podcastowy Tok FM  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Eska Wrocław na kolejnej częstotliwości  |  Asta-Net z Piły podnosi wybranym klientom ceny  |  Osiem wniosków na częstotliwość radiową  |  Radio Łódź powróciło z odrębnym porankiem  |  Radio Eska z internetowym programem  |  Unia Literacka ruszyła z akcją  |  TVP z przetargiem  |  OOH.pl wygrywa  |  Lidl oficjalnym partnerem  |  Właściciel TikToka występuje o 9,5 mld dol. pożyczki  |  Brazylia podtrzymuje decyzję o blokadzie platformy X  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 48 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

"Gość Dzisiaj" będzie rywalizował z "Gościem Wiadomości"  |  Radiowa Trójka z dodatkowymi serwisami  |  Srebro i dwa brązy polskich agencji  |  UOKiK nie zajmie się wnioskiem  |  Zastępczyni dyrektora TVP Sport  |  Oglądalność trasy "Lata z Radiem i Telewizją Polską"  |  Zespół podcastowy Tok FM  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Eska Wrocław na kolejnej częstotliwości  |  Asta-Net z Piły podnosi wybranym klientom ceny  |  Osiem wniosków na częstotliwość radiową  |  Radio Łódź powróciło z odrębnym porankiem  |  Radio Eska z internetowym programem  |  Unia Literacka ruszyła z akcją  |  TVP z przetargiem  |  OOH.pl wygrywa  |  Lidl oficjalnym partnerem  |  Właściciel TikToka występuje o 9,5 mld dol. pożyczki  |  Brazylia podtrzymuje decyzję o blokadzie platformy X  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 48 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

"Gość Dzisiaj" będzie rywalizował z "Gościem Wiadomości"  |  Radiowa Trójka z dodatkowymi serwisami  |  Srebro i dwa brązy polskich agencji  |  UOKiK nie zajmie się wnioskiem  |  Zastępczyni dyrektora TVP Sport  |  Oglądalność trasy "Lata z Radiem i Telewizją Polską"  |  Zespół podcastowy Tok FM  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Eska Wrocław na kolejnej częstotliwości  |  Asta-Net z Piły podnosi wybranym klientom ceny  |  Osiem wniosków na częstotliwość radiową  |  Radio Łódź powróciło z odrębnym porankiem  |  Radio Eska z internetowym programem  |  Unia Literacka ruszyła z akcją  |  TVP z przetargiem  |  OOH.pl wygrywa  |  Lidl oficjalnym partnerem  |  Właściciel TikToka występuje o 9,5 mld dol. pożyczki  |  Brazylia podtrzymuje decyzję o blokadzie platformy X  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 48 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 20, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT wkrótce rozpocznie prace nad własnym panelem badawczym

fot.pixabay.com

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zamierza stworzyć własny panel do badania oglądalności i słuchalności. - Do końca roku ma powstać pilotażowa wersja - zdradza rzeczniczka KRRiT Teresa Brykczyńska.

Jak poinformowała "Presserwis" rzeczniczka KRRiT, projekt znajduje się w fazie organizacji. - Panel pilotażowy może powstać do końca 2018 roku. Nie mam jeszcze wiedzy, czy Krajowa Rada będzie przeprowadzała przetarg w celu wyboru wykonawcy technologii badawczej - wyjaśnia Teresa Brykczyńska. KRRiT będzie w tej sprawie prowadziła konsultacje z nadawcami, reklamodawcami, domami mediowymi.
Zwolennikiem państwowego panelu badawczego jest prezes TVP. - Wiem, że KRRiT już się do tego przymierza - zapewnia Jacek Kurski i dodaje, że według niego pomiar powinien opierać się na badaniach Głównego Urzędu Statystycznego. - Pomysł jest oczywisty: technologie kupowane w wyniku publicznego przetargu przez KRRiT muszą wykorzystywać panel GUS. Panel najbardziej oczywisty, uczciwy, wiarygodny i niebudzący żadnych kontrowersji - stwierdza Kurski.
Obecnie Telewizja Polska uruchomiła własny pomiar oglądalności, alternatywny do badań telemetrycznych firmy Nielsen. To model oglądalności rzeczywistej (MOR), który wykorzystuje dane spływające z punktów pomiarowych (ponad 180 tys. gospodarstw domowych w ponad 1500 gminach w Polsce - dane oparte na tzw. panelu Netii) w czasie rzeczywistym. Ten model w opinii Kurskiego jest przejściowy i powinien zostać zastąpiony przez panel państwowy. Na razie domy mediowe traktują badanie jako ciekawostkę. - Dane kupujemy od Nielsena. To jest powszechnie obowiązująca waluta - mówił "Presserwisowi" Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym MullenLowe MediaHub. Katarzyna Baczyńska z Codemedia w rozmowie opublikowanej na Press.pl zwraca uwagę, że obecne badanie TVP jest "niczym innym jak danymi z dekoderów jednego dostawcy usług telewizyjnych". - Z punktu widzenia pracownika domu mediowego takie badanie na razie ma wartość nikłą. Aczkolwiek zgadzam się z tym, że można za jego pomocą analizować pewne trendy na jakiejś grupie - mówi Baczyńska.

(PM, Mackuch, 20.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.