Chodziło o podprowadzenie widza do "Wiadomości" – mówi Jakub Radziwilski z Universal McCann
Jakub Radziwilski, media investment manager w Universal McCann (screen z YouTube)
Z Jakubem Radziwilskim, media investment managerem w domu mediowym Universal McCann rozmawia Maciej Kucharski
Po 23 latach teleturniej "Jeden z dziesięciu" został przeniesiony z TVP 2 do TVP 1. Nie za bardzo radykalny ruch?
Radykalny, ale w dłuższej perspektywie się opłaci. Chodzi o to, by odbudować popołudniowe pasmo. Ten ruch spowodował, że teraz jest ono kompletne. To dobre posuniecie.
Kompletne, co ma Pan na myśli?
Utrzymanie widza TVP 1 od "Telexpressu" o 17, poprzez "Jaka to melodia?" o 17.25, następnie serial "Klan" o 17.55, a zaraz po nim nowy przebój Jedynki czyli "Korona Królów". Po tym filmie wchodzi teraz teleturniej "Jeden z dziesięciu" o 18.55 i o 19. 30 "Wiadomości", czyli w zasadzie blok samych przebojów.
Dla jakich widzów przeznaczone jest to pasmo?
Starszych, przyzwyczajonych do swojego ulubionego teleturnieju w Dwójce. Do tej pory Jedynka ich traciła na kilkadziesiąt minut z powodu niezbyt dobrego pomysłu na pasmo 19-19.30. (emitowano tu serial "Komisariat"- przyp. red.). Chodziło o podprowadzenie widza do "Wiadomości". I to się udało.
Dwójka na tym nie straci?
Nie ma takiego niebezpieczeństwa. Straty mogą być niewielkie. Ważniejszy jest zysk w postaci zbudowania jednolitego bloku w Jedynce.
Maciej Kucharski