Cennik TVN na sierpień  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVN na sierpień  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVN na sierpień  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W święta na aplikacje mobilne wydano prawie 200 mln dolarów

W minione święta na zakup aplikacji mobilnych, a także płatne usługi dostępne wewnątrz nich, klienci sklepów z oprogramowaniem App Store (iOS) i Google Play (Android) wydali łącznie 196 mln dolarów. To o 12,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Według najnowszego raportu firmy Sensor Tower, z którego pochodzą dane, wyniki badań świadczą o rosnącym trendzie popularności dla aplikacji i gier mobilnych. Oprogramowanie na smartfony ma również być nowym źródłem przychodów dzięki wewnętrznym subskrypcjom usług bądź płatnym funkcjonalnościom.

Większą niż wcześniej popularnością cieszyły się w 2017 roku aplikacje niebędące grami. Ich sektor rośnie znacznie szybciej, niż gry mobilne i rok do roku odnotował wzrost o 66 proc. Gry wciąż jednak generują najwięcej przychodów - w 2017 roku przyniosły swoim twórcom 158 mln dolarów zysku. Dla porównania, innego rodzaju aplikacje zaowocowały przychodami w wysokości 38 mln dolarów, z czego większość to zyski z serwisów strumieniujących treści rozrywkowe na żądanie użytkowników, przede wszystkim wideo. W 2017 roku klienci wydali na aplikacje dostarczające rozrywkę tego rodzaju o 98 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Zdaniem analityków, wzrost zainteresowania aplikacjami służącymi do strumieniowania treści rozrywkowych nie powinien dziwić nikogo, kto w ostatnich latach uważnie śledził "ekonomię aplikacji". Wskazują oni również, że dokładna analiza trendów w zachowaniach konsumenckich podczas świąt jest dobrym źródłem informacji dla prognoz na następny rok. To właśnie w święta Bożego Narodzenia aktywowanych jest najwięcej urządzeń mobilnych, na które użytkownicy kupują nowe aplikacje oraz subskrypcje treści.

(PAP, 02.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.