"Pokemon Go" trafi na rynek w Chinach
pixabay.com
Amerykańska firma Niantic nawiązała współpracę z chińskim NetEase, co może umożliwić "Pokemon Go" i innym tytułom producenta wejście na największy rynek gier mobilnych na świecie, czyli do Chin - podał we wtorek "Financial Times".
Gra mobilna "Pokemon Go" firmy Niantic jest dostępna w większości krajów świata od 2016 roku, jednak dotychczas nie była udostępniana w Chinach. Po krótkiej fazie rekordowej popularności, która zapewniła rozpoznawalność grom w rzeczywistości rozszerzonej (AR) i opartym na lokalizacji, "Pokemon Go" pozostaje obecnie w sferze zainteresowań głównie mniejszej grupy zaangażowanych fanów.
W styczniu 2017 roku Państwowy Urząd ds. Radia, Filmu i Telewizji wyraził negatywną opinię na temat "Pokemon Go", upatrując w niej zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego oraz dla dobra mieszkańców. Mimo to przygotowania do wejścia na lokalny rynek wydają się trwać w Niantic od kilku miesięcy. Na początku sierpnia 2017 roku w internecie pojawiły się relacje graczy, którzy natknęli się na kilkugodzinne regionalne testy funkcjonalności "Pokemon Go". W grudniu Niantic wycofał się ze stosowania w swoich grach aplikacji Google Maps (częściowo niedostępnej w Chinach) na rzecz OpenStreetMap.
Niantic było w przeszłości częścią Google, a obecny prezes studia John Hanke uczestniczył w opracowaniu usługi Google Maps, z której danych korzystały do niedawna oparte na lokalizacji gry firmy. W listopadzie 2017 roku firma zapowiedziała trzecią (po "Ingress" i "Pokemon Go") produkcję, tym razem opartą na czarodziejskim świecie znanym z serii "Harry Potter" oraz "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć". Gra mobilna "Harry Potter: Wizards Unite" ukaże się w 2018 roku.
(PAP, 02.01.2018)